Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2022

Barnen på fjärde våningen Kalla fakta tv4 och Eric Clapton

Av Malin wiper - 10 maj 2022 15:00




              
  

Jag har sett en dokumentär från Kalla fakta tv4 play som heter Barnen på fjärde våningen. Jag blev riktigt förbaskad av hur dom har behandlat många barn på den skolan och dom är nog inte ensamma. Dom togs ur klassen och placerades på fjärde våningen på ett litet rum utan fönster och där fick dom inte heller nån hjälp utan satt av tiden som i ett fängelse. En förälder berättar hur hon kämpat för sitt barn men får inget gehör utan barnet är utstött och får inte vara med andra barn. Föräldern fick stånga sig blodig som det heter och ingen hjälp i sikte trots flera anmälningar. Istället fick hon oförskämdheter från den aktuella skolan sig slängt i ansiktet. När sen flickan började i en annan skola och gymnasiet så fick hon hjälp och betygen höjdes rejält så det är stor skandal hur det får gå till så här. Jag blev så ledsen för både barnen och föräldrarnas skull. Det ser så fint ut på ytan men under ytan bubblar det av orättvisor och hemskheter 

 

                                                 

Kom ihåg när jag gick i skolan och barn helt plötsligt försvann och då hade dom flyttats till "hjälpklasser". Det var inte så att dom var dumma utan dom behövde lite extra hjälp och stöd. Jag gissar på att många hade adhd och andra liknande diagnoser men då fanns inte dom diagnoserna utan det var bara bråkiga barn. Jag flyttades själv till en sån klass på grund av matten men efter ett tag så togs jag därifrån och fick gå igenom en test och efter den så kom jag tillbaka till den vanliga skolan. Jag tror det var därför att jag inte var bråkig utan tyst och försynt så jag tänker på dom som blev kvar för dom var inte dumma utan hade sina problem som hade kunnat lösas. Fast jag avskydde skolan ända tills jag började i handelslinjen där jag trivdes och gick för att bli kontorist så småningom

 

                  

 

Kan inte fatta att sånt här pågår 2022 och ingen slog larm eller reagerade utom några kvinnor som sen tog tag i saken. Finns det ingen insyn i skolors verksamhet och görande?. Jag har själv erfarenhet av tråkiga saker när det gäller skolan för man fick inte den hjälpen man behövde och för mig var det matematiken som var svår. Jag blev behandlad som ett dumhuvud så både själkänsla och självförtroende fick sig en knäck och även synen på lärare och samhället som svek. Att bli sedd och bra behandlad få kärlek och stöd betyder allt när man växer upp.

 

                    

 

När jag sen började på flera vuxenutbidningar och även valde allmänna ämnen där matematik ingick då var lärarna så pedagogiska så jag fick toppenbra betyg i matte och mycket beröm av lärarna och då växte jag som människa. Istället för att skicka barn till fjärde våningen så är det så lätt att ta in en skicklig pedagog som ägnar sig åt dessa barn och som dom får förtroende för. Då skulle många problem försvinna och dessa barn skulle få ett normalt liv som vuxen. Istället får dom barnen efter skolan ett hat mot samhället, skola och politiker och det får sen konsekvenser. Alla barn skall ha samma rättigheter men så ser det inte ut och det gör ont.

 

       

Eric Clapton med Tears In heaven

 

                   

 

Vi har varit ute på en liten promenad på 3 km men hann inte mer för sen var det lunch och min man skulle till Fysioterapin 14.00 Efter det så tar vi resten av promenaden och då tar vi paraplyer med oss för det skall bli regn. Här har vi redan 17 grader varmt så man får verkligen sommarkänsla. Ha det nu bra mina kära besökare och sköt om er.

 

#Kalla #våningen #skolan #matematik #Eric 

 
 
Veiken

Veiken

11 maj 2022 08:50

Herre Gud, inget barn ska förpassas till fjärde våningen. Dessa lärare som gjorde/gör så mot barn borde sägas upp med omedelbar verkan. Vi lever 2022 och inte i slutet av 1800-talet. Jäklar så arg jag blir!
Alla barn har rätt till att utvecklas utefter förmåga med engagerande vuxna!!!!!
Stor kram!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

11 maj 2022 09:05

Håller med dig fullständigt och rektorn och samhället har även brustit. Jag blev lika arg som dig och det kändes overkligt att sånt händer 2022

Ha en fin onsdag
Stor kram från Malin

 
Promocodeshub

Promocodeshub

11 maj 2022 09:26

Thank you for posting this blog and i hope keep posting.

http://https://www.promocodeshub.com

Malin wiper

11 maj 2022 12:00

Thank you for your nice comment. Have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards