Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2022

Ankis Fyndbod Loppis, Promenad, Kattuggla Tatuering och Ana Delin

Av Malin wiper - 11 februari 2022 10:15


 

I går kom vi upp i 7,56 km och då gick vi lite överallt på promenadvägar. Vissa var så här isfria medans andra var fulla med is så vi fick gå på gräsmattor förbi isen. Jag börjar se ännu sämre på vänster öga nu så jag får nog börja skriva lite kortare inlägg ett tag. Det är så ansträngande men jag tycker ju att det är så roligt att blogga och man lär sig alltid nåt nytt då man skall söka saker och uppgifter. Det håller igång hjärnan så man kan kalla det hjärngymnastik. 

 

 

Det verkar inte finnas nån avrinning för så här ser det ut på många gräsmattor med is eller smält vatten som inte rinner undan

 

 

Här fick jag lite vårkänslor med granarna, lite grönare gräsmattor och solen

 

       

Kattuggla och ekorre 

 

                                                                     

Clipart Library 

 

Nu blev det i lite fel ordning för först lämnade vi in två påsar till Ankis Fyndbod. Det tar adrig slut denna rensning trots att jag köper mindre saker nu utan det blir bara när det verkligen behövs. Eller att nåt gått sönder. Det är bättre att vi har en slant över så vi kan hyra elbilen då det känns för trist. Jag har rensat klart det mesta nu så det är min man som skall rensa ur två byråer som står framför hans datorplats. Dom är knockfulla med sladdar, hårddiskar och mycket, mycket mer. Nu har jag lagomt mycket i mina lådor och det är bättre ordning. Klicka här för att se när vi var till Ankis 2019

 

                          

 

Sen har vi lite för mycket i överskåpen i hallen men vi har ju inget förråd i källaren längre utan bara ett kallförråd ute på balkongen. Dom har gjort förråden inbrottssäkra så vill man ha ett så kostar det 400-500 kr/månad och det har vi inte råd med. Egentligen så skall ett förråd ingå i en hyresrätt så jag fattar inte att det blivit så dåligt. Hyran har ju höjts med 2.500 kr under dom fem åren vi har bott här. Det är samma ökning som jag fått på min pension under 7 års tid. 

 

 

Bara en bit ifrån Ankis Loppis så ser det ut att ligga en tauteringsstudio som heter Andra Sidan Tatuering  och shop. Den kanske inte finns kvar för på fb sidan så är sista inlägget från 7 juli 2021. När jag växte upp så var det bara sjömän och dom som suttit i fängelse (kåkfarare) som hade tatueringar. Då räknades det som fult och skrämmande. Nu är det konst på kroppen och helt accepterat för alla. 

 

                                    

Clipart Library   

  

Skylten hänger i alla fall kvar på andra sidan

 

                                                       

Clipart Library 

 

En trädgårdsprydnad i form av en hare dök upp på en tomt

 

 

En fin liten väderkvarn på en annan tomt

 

         

The Windmills of your Mind med Ana Delin  

    

En bild från 11 februari 2021 då vi promenerade omkring vid Lövudden i Västerås. Då var det vinterväder och riktig vit ren snö. Klicka här för att se hela inlägget från Lövudden 

 

Klicka här för att höra September med Jacke Sjödin. Kanske den sista låten av alla hans coronalåtar dom sista åren. Han har livat upp mitt i eländet med sina klipp. Låten september är i orginalet en låt med Earth, Wind & Fire . Den gruppen har varit aktiva sen 1969

 

                                                                 

 

Vi hyr inte elbilen i dag utan i morgon lördag istället för vi kände att det var bättre. Vi har lite annat för oss i dag. Solen skiner men nu är det minus 3 grader så det går verkligen upp och ner med vädret. Nu är det fredag igen och veckan har gått så fort så man hinner inte med. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Ha det bra och sköt om er

 


#Promenadvägar #gräsmattor #Ankis #Tatuering #hare #väderkvarn #Jacke 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards