Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2022

Faunapassagerna i Svartån Västerås, lösnaglar och Gunhild Carling

Av Malin wiper - 6 februari 2022 18:00

         

Jag filmade och fotade Faunapassagerna Svartån i Västerås för ett tag sen då vi var dit. Jag blandade filmklipp med bilder så det blir lite variation. Jag är så glad att jag kunde hålla kameran stilla då jag filmade. Fast jag fick klippa bort lite men det var inte mycket. Nästa gång jag filmar så skall jag ha enbensstativet med mig som jag fick av min son för några år sedan.

 

   

Vi kom upp i 7 km i dag på vår promenad och det är jag rätt nöjd med. Vi promenerar ju nästan varje dag så man behöver inte gå en mil varje gång. Vi gick förbi denna dessa huslängor som dom placerat så snyggt

 

 

Denna cykel har leget lite överallt och även i snön men nu är den upptinad och har hamnat på sidan om ett betongcykelställ

 

 

En handske hade hamnat på en bänk utanför ett hus

 

 

Detta paket låg på en gångbana och på det stod det: Technic False Nails Stiletto. Själv har jag aldrig haft nån önskan om lösnaglar utan jag har nöjt mig med spara ut naglarna lagomt långa och måla dom. Jag förstår inte hur dom som har såna där jättelånga kan fungera när det gäller datorer, mobiler och andra göromål som tillhör vardagen          

 

 

Med detta utropstecken i en rondell i Köping önskar jag er en skön och rogivande kväll

 

         

Jag avslutar lite festligt med Gunhild Carling som sjunger och spelar The Final Countdown (Europe cover) Vintage. Kul att få höra låten i den versionen och hon har ett bra band bakom sig också 

                           

 

#Faunapassagerna #promenad #huslängor #handske #lösnaglar #utropstecken #Gunhild

 
 
Amisa

Amisa

6 februari 2022 20:31

Vilken jättekul variant av Final Countdown! I början påminner hennes sång om Billie Holiday.

Ha det bra, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

7 februari 2022 08:53

Håller med dig. Vilken härlig jazzröst

Ha det bra själv
Kram

 
Ingen bild

Gunilla

7 februari 2022 11:46

Bra filmat och vad mäktigt vatten är.Cyklar som är rätt dyra och bara ligger slängda är ett slöseri.
Kan inte tycka om lösnaglar ser hemskt ut tycker jag med dessa klor.Men man gör som man vill, tur är det.
En färgklick är dessa hus så fint där de står. Solen skiner så skall ut en sväng och få lite D-vitamin på mig.
En fin måndag önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

7 februari 2022 12:37

Tack! denna damm byggde dom för några år sedan. Det är en vandringspassage för fisk så dom får bättre lekföresättningar

Ja du detta med cyklar är bedrövligt och dom ligger överallt.

Jag tycker också det är fult med långa hemska klor till lösnaglar. Undrar hur det fungerar när man skall vara ute på nätet och även när man skall diska och laga mat mm

Det är verkligen härligt att det finns färgklickar till hus så man får ett glatt och härligt synintryck

Härligt att ni har sol hos dig också.

Ha en fin måndag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards