Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 september 2020

Vikariat under mitt liv och Jerry Williams

Av Malin wiper - 24 september 2020 08:15


 

Skokartong


Jag hör ofta att nån vikarierar för nån på arbeten och då började jag fundera på om jag själv har vikarierat nån eller några gånger under mitt arbetsliv. Det har jag faktiskt och det första vikariatet var på en skobutik i Sundsvall som hette Wedins Skor. Jag hade nåt år innan sommarjobbat på den butiken men då hette den Tre Rosor och det var även en klädbutik så jag fick mannekänga ett antal gånger där. Jag har bara bra minnen av denna tid som varade några månader. Eftersom jag hade lärt mig allt som behövdes då jag sommarjobbat så var det inga problem på vikariatet. 

 

                          

Jag kan aldrig glömma fru Björklind som hade arbetat där i många år och var inte långt från att gå i pension. Hon var en liten spänstig kvinna som lärde mig mycket. Det märkliga var att många år senare då jag gifte mig med min sons pappa så var det hennes man som vigde oss. Det visste jag inte i förväg så det kom som en överraskning. 

 

  

Jag har även arbetat i några telefonväxlar som vikarie under kortare perioder. En gång på Bygg & Transportekonomi i Sundsvall (finns inte längre) och det var också lärorikt så jag tror det är bra att börja med att vikariera och pröva på lite innan man blir fast anställd. Då var det betyg nu heter det CV. Jag har nu tittat igenom alla mina betyg och det tog tid. 

 

 

 

Som ni ser på betyget ovan så har jag även vikarierat som Terapibiträde på Björkekärrshusi Göteborg. Där hade jag kunnat fortsätta för där lärde jag mig mycket och det var en harmonisk arbetsplats med fantastiska arbetskamrater men tyvärr började dom dra in personal och då fick jag som vikarie gå än om hon jag vikarierade för inte kom tillbaka. Ser att man nu kan boka vikarie via Bilda Personalmäklarna



 

 

 

Jag har även vikarierat på Dr Thulins Vilohem i Ängelholm. Då hade jag fast arbete på kontor men ville testa att vikariera en semester inom vårdyrket. Jag skulle kunna tänka mig att vikariera nu också eftersom man måste arbeta tills man är 75 år för att komplettera pensionen. Tyvärr blev jag utbränd och fick en nackskada flera år före pensionen och då mister man många tusenlappar. 

 

      

Jerry Williams med låten Working Class Hero. Solen skiner och det är helt fantastiskt höstväder. Hoppas ni har det bra mina härliga besökare. Vi är så rastlösa så nu åker vi ut med elbilen

 

#Vikarierat #Jerry

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 september 2020 10:28

Ett så trevligt inslag i ditt inlägg; att försöka minnas var man har vikarierat och med vad. Nu fick du igång mig också Malin! :) Man tänker inte på allt som en gång var men lite nu och då blir man påmind om livet före. Jag har jobbat som växeltelefonist men då vikarierade jag inte . Måste sätta mig ner och fundera på vilka vikariat jag har haft. Kul inlägg och fint skrivet!
Ha en fin torsdag på bästa sätt!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 september 2020 14:30

Det var så kul att gå igenom alla betyg och det var många. Visste inte att jag varit vikarie så många gånger för det är många fler. Vad roligt att du också jobbat som växeltelefonist. Det var rätt kul

Vad roligt att du gillade inlägget. Tack snälla du ;)

Ha en fin torsdag själv på bästa sätt Karin
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

24 september 2020 10:38

Man hinner med mycket under ett arbetsliv och det är kul att ibland bli påmind om det, för minnet kan vara lite kort ibland.
Spännande att få höra lite om hur din livsresa sett ut!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

24 september 2020 14:32

Det händer mycket under ett liv och jag kommer ihåg det mesta så minnet är bra. Fast jag visste inte att jag vikarierat så många gånger för det är fler än i inlägget.

Jag har haft en lång livsresa men hoppas få några år till för jag känner mig inte gammal

Ha en fin torsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards