Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 september 2020

Flytt och flyttstädning och Sarah Dawn Finer

Av Malin wiper - 23 september 2020 08:51


   

Jag började fundera en dag på detta med alla mina flyttningar till nya städer och där jag även bytt lägenhet ett antal gånger. Jag blir helt matt när jag tänker på allt man gått igenom och hur många gånger jag börjat om på nytt. Samtidigt så har man fått både förnyelse och erfarenhet. Träffat nya människor och upplevt nya samhällen och vad dom har att bjuda på. Det är ju inte så att jag bara flyttat planlöst utan nåt har hänt i livet som gjort att det varit nödvändigt. Det kan bero på separationer, nytt jobb, utbildning mm. Nu den sista flytten så ville jag komma närmare min son som bodde 36 mil från mig. Vi fick ingen lägenhet i hans stad men 6 mil bort här i Hallstahammar och vi trivs bra här nu efter 3,5 år.

 

                                                                

 

Det är så mycket som måste planeras innan man flyttar. Skaffa kartonger och vad skall man ha med sig och sen detta med själva flytten och städningen. För första gången i mitt liv så tog vi flyttstädning, detta för vi orkade inte med att göra det en gång till. Det var en otrolig lättnad att slippa städa ur själva, vi var ju redan utmattade. Vi valde en känd lokal firma som gjorde ett perfekt jobb men om man bor i Stockholm t.ex så finns det bl.a flyttstädning Stockholm som har många alternativ.

 

                                        animated-window-cleaner-image-0009                             

 

Den sista flytten var en av dom jobbigaste eftersom jag hade gått igenom en operation, sen dog min mans mamma och hans bror blev dålig. Efter det så fick jag en förkylning på 3 veckor, frisknade till bara några dagar innan flytt. Tack och lov så fick vi hjälp av några gulliga grannar, en arbetskamrat till min man och min son kom ner och hjälpte till. Vi hade packat allt men det var detta med att bära ut allt till bilen som vi inte klarade själv. Jag hade dessutom fått ett återfall av mina ländryggsbesvär så jag kunde bara lyfta lätta saker. På väg med flyttlasset drabbades vi av en snöstorm som gjorde att vi blev tvugna att ta in på hotell i Motala.

 

   

Så här såg det ut 24 januari 2017 när vi åkte iväg med flyttbilen

 

       

Jag önskar er en fin onsdag med denna låt som jag hade inne då vi flyttade sist. Moving On med Sarah Dawn Finer. Nu i en lite mer avskalad version 

 

 

 #Flytt #Flyttstädning #Sarah

 
 
Pisan

Pisan

23 september 2020 11:19

Hade skrivit en lång kommentar och så försvann alltihop.... Då börjar vi om :-)
Jag har också flyttat många gånger. Och det är p g a sånt man inte kan rå på, det är verkligen inte för att jag gillar att flytta. Det är ju så himla mycket jobb, både innan och efter. Har läst någonstans att en flytt är lika med en livskris, och det stämmer tycker jag. Vid senaste flytten valde vi också att hyra in flyttstädning, vilken lättnad det var! Och så nöjda vi blev.
Ha en finfin onsdag! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 september 2020 11:22

Det har hänt mig också och dessutom flera gånger. Då vet du verkligen hur det känns att flytta ofta. Det var ett bra ord för flytt "livskris" det kan jag skriva under på. Ja du det var verkligen en lättnad att hyra in flyttstädning och det blev så fräscht och fint så det fanns inget att klaga på.

Ha en jättefin onsdag själv vännen
Mr T hälsar
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

24 september 2020 00:17

Då får vi hoppas att det är färdigflyttat för ett tag!

Jag gillar skarpt Sarah Dawn Finer, hon har en sån utstrålning, sin alldeles egna stil och en uttrycksfull röst.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

24 september 2020 07:56

Det har vi sagt två gånger ;) men ibland händer det saker som man inte kan påverka.

Hon har verkligen personlig röst och en fin utstrålning

 
Ingen bild

Gunilla

24 september 2020 17:35

Har själv flyttat från storstad till landet och är det bästa vi
gjort.Men att flytta är inte lätt innan man kommer iväg och så skall man anpassa sig till det nya livet.
Ni hade verkligen mycket på gång i samband med flytten med sjukdom och makens mamma som dog, snöväder och hotellvistelse blir trött bara av att läsa om det.
Kram från mig!

Kram från mig!

Malin wiper

24 september 2020 17:40

Vad bra att det blev så lyckat med eran flytt och att ni trivs så bra. Den sista flytten var verkligen ingen höjdare men det ordnade sig sen när vi var på plats. Ja du ibland kör det ihop sig ;)

Kram tillbaka gulliga du
från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards