Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juli 2020

Härolds Kiosk, blomstrande balkong, traktorer och vindskulpturer

Av Malin wiper - 21 juli 2020 12:45


 

I lördags åkte vi förbi detta hus som har varit en kiosk som hette Härolds Kiosk. Gisslarbo kiosken 44 Kolsva. Klicka på länken så kommer ni in på deras fb sida. Dom har evenemang där ibland och dom har även lånat ut kiosken till ett filmbolag som gjorde musikvideo åt ett svenskt pop, rockband


 

Vi stannade bilen så jag kunde gå dit och fota. En bänk med kiosknamnet stod utanför och det såg så härligt ut. 


   

När jag gick närmare så såg jag att det var lite retroprylar därinne. Bland annat en gammal hylla där ena sidan var prydd med en gammal GB glass skylt. Vad jag kunde läsa på deras facebook så skulle dom öppna kiosken igen 


 

Här pratar vi "pyntad balkong"..  . Har aldrig sett nåt liknande. 


      

Blandade balkonger 2006. Klicka här för att se min anspråkslösa video 


 

Ett nät håller krukorna på plats och jag får en känsla av att det inte är nån lägenhetsbalkong utan kanske nån butik, loppis, second hand eller annat


 

Idyll som får en att tänka tillbaka och även lite lyrisk


 

Dök även på en gammal fin traktor. Det är en sån jag skulle vilja sitta i och kanske bara köra en liten bit för att få känna känslan. Jag har alltid varit faschinerad av traktorer och andra arbetsfordon. Fast sånt pratade man inte om förr på samma sätt som nu men jag kom ihåg att jag alltid tittade lite extra då jag såg en traktor eller annat arbetsfordon. Dom gamla är som konstverk. 


 

En lite nyare variant mot ett gammalt stenhus

 

 

Det finns som sagt mycket att upptäcka utefter dom mindre vägarna


       

Dagens vindskulpturer


 

Åkte förbi en hage med kor och denna bild blev bäst så den tar jag med. Jag har alltid gillat kor och när mina föräldrar hyrde en banvaktsstuga i Stöde på sommaren så brukar jag gå utefter järnvägen och filosofera. Sen gick jag upp på vägen och då såg man många hagar med kor i. Jag ställde mig där och pratade med dom i lugn ton och det har blivit fina minnen

 

                               

Clipart Library 

Det var bara 14 grader på morgonen men vindstilla och skönt. Sen gick vi ut och promenerade och efter ett tag blev det varmare och solen kom fram. Ha en fortsatt fin dag och sköt om er


#Härolds #Balkong #Traktor #Vindskulptur #Ko

 
 
Veiken

Veiken

21 juli 2020 13:22

Det är såå tråkigt när man lägger ner det gamla som får förfalla! Härolds kiosk lever i alla fall vidare på något sätt!
Jag blev alldeles matt när jag såg den blomsterprydda balkongen. Den verkar vara mer än fullsmockad!
Det är något visst med gamla traktorer, jag håller med dig. Vi bodde nära en bondgård på somrarna och där hade dom en Ferguson, modell i början av 50-talet!
Jag tycker om kor ute i det fria. Många barn har ingen aning om hur stora dom är.
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

21 juli 2020 13:26

Det är verkligen tråkigt när gamla fina saker försvinner. Härlig att nåt får vara kvar och bevaras till kommande generationer. Det är ju ett stycke historia

Jag blev också helt matt när jag såg den blomsterprydda balkongen ;)

Vad härligt att du bott nära en bondgård i din uppväxt och att du fick se en sån snygg traktor

Kor skall verkligen få vara ute på vår, sommar och höst. Håller med dig

Tack för din härliga kommentar
Ha en skön dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards