Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juli 2020

Stilmark, Vindskulptur Shop Esmeralda, boxertrosor och Otis Redding

Av Malin wiper - 14 juli 2020 07:45


 

Jag har passat på att handla lite på rea vad gäller kläder på sista tiden. För några dagar sen köpte jag denna blus på Stilmark. Den hade kostat 399 kr men nu 199 kr. Jag har provat den när den var i fullpris men då var den lite för trång men nu satt den jättebra efter att jag gått ner några kilon.

 

       

Dagens vindskulptur

 

 

Den var svår att fota så den är mycket snyggar i verkligheten. Det är lite mer grönt och gult än vad bilden visar. En blus som går att ha året om. 


 

Jag hittade den på denna reaställning och den fylls på eftersom det blir utplockat. Nu har jag köpt både 3 par byxor på rea och några topar så nu klarar jag mig ett tag. 

 

                                                           animated-sale-image-0016 

 

I går gick jag och kollade  utanför Shop Esmeralda på dera reaplagg. Hittade denna snygga jumper som kostat 400 kr men nu 200 kr. Märket är Signatur the art of style Den är inte så tjock som den ser ut utan är tunn behaglig kvalitet och ser jättesnygg ut på. Snygg till både jeans och finbykor eller tights. Den passar också att ha året runt. Det är bara att kavla upp ärmarna när det är lite varmare och nu blir det nog inte över 20 grader vad jag kan se

 

                              


Mio

 

När jag provade denna Jumper så kändes det helt rätt och den satt superbra


  

Här ser ni deras reaplagg utanför butiken. Där fylls det på också för min jumper fanns inte där sist. Vi har två bra och fina klädbutiker här i samhället

 

                                                       animated-sale-image-0029

 

Shop Esmeralda har även såna här boxertrosor  som kommer från Avet. Dom har en hög kvalitet och är otroligt hållbara. Dom är i stretsch och tunna men stabila. Förut fanns såna bara i svart och hudfärgat men nu finns dom i hur många mönster och färger som helst. Dom ovan som jag köpte sist ser lite 1970-talet ut. Jag har köpt mig ett par varannan månad nu och har 4 par och dom kostar ca 179 kr/st så dom är inte billiga men dom håller i många år så det blir ändå billigare än att köpa sämre kvalitet. Shop Esmeralda har även väldigt bra utbud av BH som håller hög kvalitet 

 

Vi skulle ha åkt iväg med elbilen till min son i Enköping i dag men det kom saker i vägen för min son så vi får skjuta upp resan till senare i veckan. Det går inte att bestämma saker långt i förväg längre för vi har andra tider nu. Vi behåller elbilen ändå och har ändrat tiden till 5 timmar i dag istället för en hel dag. 

                                  animated-sun-image-0785Solskenshälsning från Malin

 

       

Otis Redding med Love Man. Otis Redding var en amerikansk soulsångare. Han var ett av dom största namnen inom soulmusiken på 1960-talet. Han dog 1967 i en flygolycka endast 26 år gammal. Otis Redding valdes postumt in i Rock and Roll Hall of Fame 1989

 

 

När vi var på väg hem från promenaden i går så dök en katt upp i solskenet lite längre bort. Min väninna Lena i Göteborg miste sin katt i förrgår. Den hette Ashton och blev 13 år och hon saknar redan sin katt jättemycket så vi pratade en bra stund i telefon. Hon började läsa min blogg 2009 då jag startade min tredje blogg. Sen hörde hon av sig för några år sedan och sen dess har vi haft kontakt. Vi hade ju tänkt åka till Varberg och sen till Göteborg i juni eller nu i juli men så kom ju covid-19 och ställde till det. 

 

#Stilmark #Vindskulptur #Esmeralda #Elbilen #Otis #Katt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards