Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 maj 2020

Grävmaskin, Kaffe på uteserveringen, torghandel och The Seekers

Av Malin wiper - 5 maj 2020 12:45

 

Det var så här det såg ut i morse vid 07.00-tiden då en grävmaskin gav sig ut på gräsmattan. Förstod att nåt var på gång då dom dan före satt ut märkning och målat en ring på gräsmattan. Jag har nu fotat mssor och filmat men det kommer senare för jag går på kurs hos min man i dag för att lära mig redigering så jag kan sätta ihop dom klara filmklippen med bilder och färdigställa. Vi trodde dom skulle bygga nån slags park men jag träffade en man från kommunen därute senare. Han sa att dom gjort mätningar och sett att rör har gått sönder och det läckt ut och det är inte bra för kan bli slukhål och det kan ställa till det. Toppen att dom fixar till detta nu.

 

 

När vi promenerade ner mot centrum så såg jag denna baklastare med skopa på Ingo macken.

 

 

Det var soligt och skönt när vi promenerade ner mot centrum men sen dök det upp många mörka moln som här så snyggt mellan flaggstängerna på hammartorget. 

 

 

Klockan var bara strax före 9 när vi närmade oss Hallsta Café & Restaurang. Då blev vi sugna på kaffe så vi vinkade till Siba därinne så hon fick komma ut och ta en beställning

 

   

När vi sen satt där på uteserveringen och huttrade och småfrös så började det komma några regndroppar. Siba fällde ner markisen lite så vi inte skulle bli blöta. Sen kom regnet av sig så vi satt där och myste en stund. 

 

 

Torghandeln på tisdagar består nu endast av ett marknadsstånd. Där säljs strumpor av alla de slag till låga priser men ändå jättebra kvalitet

 

 

Jag köpte två förpackningar med socks i en förpackning av 5 st för endast 45 kr. Dom är väldigt sköna och dom håller hög kvalitet

 

 

Min man 3 par strumpor som han bara betalade 60 kr för. Sen ett par stödstrumpor för 120 kr som annars kostar mer. Han säger att det är dom bästa han haft för han har köpt av mannen förut. Dom är även bra när man flyger.

 

 

När vi sen gick hem så kollade vi in fiskmåshonan som just nu ruvar på sina ägg. Hon ligger där så fint på plåttaket till en garagelänga inte långt från vår bostad

 

Bilden på en duva före:

 

  

Jag såg en duva på miljöbodens tak men Ingo mackens flagga bakom var i vägen så detta är bilden före. Jag kan ju ta bort såna störande moment i photo shop men det tar lite tid när den är så nära duvan.

 

Bilden på duvan efter:

 

 

Nu har jag tagit bort flaggan med en stämpel i photo shop. Det blev inte helt optimalt på plåtkanten men jag fortsätter träna på såna här små partier

 

 

Nu börjar det växa upp i våra balkonglådor. Vi har nu bestämt att inte lägga ner nåt stort arbete där i år utan vi  skall flytta dom svarta lådorna till andra sidan balkongräcket och sära på dom ljusgrå så man kan se krukorna mot väggen som snart kommer att få blommor. Vi känner inte för detta i och med världsläget så det får bli lite lagomt. Det är bättre att man rensar, städar och gör förberedelser om man får covid-19.

                                                 

 

Det börjar bli lite varmare och solen visar sig mer så det blir ytterligare en promenad i dag men utanför centrum. Det jobbas för fullt nu nedanför vår balkong och dom har kommit rätt långt. Sköt om er nu mina härliga besökare.

 

        

Den här låten dedikerar jag till min man för precis så här känner jag för honom. Den bästa partnern man kan ha, och i dessa tider är det guld värt.  . The Seekers med I'll never find another you. I juni har vi varit gifta i 29 år.


#Grävmaskin #Baklastare #Moln #Torghandeln #Fiskmåshonan #Duva #Balkonglådor #Seekers

 
 
Ingen bild

Mr T

5 maj 2020 13:06

Vilken underbar tillfällighet att jag känner lika dant, min sköna ljuvling.

Malin wiper

5 maj 2020 13:09

Vad härligt älskling ;) Puss & Kram

från din fru Malin

 
Jennifer

Jennifer

6 maj 2020 02:52

Det är så mycket godare att fika utomhus, allt smakar så mycket bättre då :D

http://jennifermarie.se

Malin wiper

6 maj 2020 06:19

Jag håller med dig till 100 % ;)

Ha en fin dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards