Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 maj 2020

Av Malin wiper - 5 maj 2020 12:45

 

Det var så här det såg ut i morse vid 07.00-tiden då en grävmaskin gav sig ut på gräsmattan. Förstod att nåt var på gång då dom dan före satt ut märkning och målat en ring på gräsmattan. Jag har nu fotat mssor och filmat men det kommer senare för jag går på kurs hos min man i dag för att lära mig redigering så jag kan sätta ihop dom klara filmklippen med bilder och färdigställa. Vi trodde dom skulle bygga nån slags park men jag träffade en man från kommunen därute senare. Han sa att dom gjort mätningar och sett att rör har gått sönder och det läckt ut och det är inte bra för kan bli slukhål och det kan ställa till det. Toppen att dom fixar till detta nu.

 

 

När vi promenerade ner mot centrum så såg jag denna baklastare med skopa på Ingo macken.

 

 

Det var soligt och skönt när vi promenerade ner mot centrum men sen dök det upp många mörka moln som här så snyggt mellan flaggstängerna på hammartorget. 

 

 

Klockan var bara strax före 9 när vi närmade oss Hallsta Café & Restaurang. Då blev vi sugna på kaffe så vi vinkade till Siba därinne så hon fick komma ut och ta en beställning

 

   

När vi sen satt där på uteserveringen och huttrade och småfrös så började det komma några regndroppar. Siba fällde ner markisen lite så vi inte skulle bli blöta. Sen kom regnet av sig så vi satt där och myste en stund. 

 

 

Torghandeln på tisdagar består nu endast av ett marknadsstånd. Där säljs strumpor av alla de slag till låga priser men ändå jättebra kvalitet

 

 

Jag köpte två förpackningar med socks i en förpackning av 5 st för endast 45 kr. Dom är väldigt sköna och dom håller hög kvalitet

 

 

Min man 3 par strumpor som han bara betalade 60 kr för. Sen ett par stödstrumpor för 120 kr som annars kostar mer. Han säger att det är dom bästa han haft för han har köpt av mannen förut. Dom är även bra när man flyger.

 

 

När vi sen gick hem så kollade vi in fiskmåshonan som just nu ruvar på sina ägg. Hon ligger där så fint på plåttaket till en garagelänga inte långt från vår bostad

 

Bilden på en duva före:

 

  

Jag såg en duva på miljöbodens tak men Ingo mackens flagga bakom var i vägen så detta är bilden före. Jag kan ju ta bort såna störande moment i photo shop men det tar lite tid när den är så nära duvan.

 

Bilden på duvan efter:

 

 

Nu har jag tagit bort flaggan med en stämpel i photo shop. Det blev inte helt optimalt på plåtkanten men jag fortsätter träna på såna här små partier

 

 

Nu börjar det växa upp i våra balkonglådor. Vi har nu bestämt att inte lägga ner nåt stort arbete där i år utan vi  skall flytta dom svarta lådorna till andra sidan balkongräcket och sära på dom ljusgrå så man kan se krukorna mot väggen som snart kommer att få blommor. Vi känner inte för detta i och med världsläget så det får bli lite lagomt. Det är bättre att man rensar, städar och gör förberedelser om man får covid-19.

                                                 

 

Det börjar bli lite varmare och solen visar sig mer så det blir ytterligare en promenad i dag men utanför centrum. Det jobbas för fullt nu nedanför vår balkong och dom har kommit rätt långt. Sköt om er nu mina härliga besökare.

 

        

Den här låten dedikerar jag till min man för precis så här känner jag för honom. Den bästa partnern man kan ha, och i dessa tider är det guld värt.  . The Seekers med I'll never find another you. I juni har vi varit gifta i 29 år.


#Grävmaskin #Baklastare #Moln #Torghandeln #Fiskmåshonan #Duva #Balkonglådor #Seekers

Av Malin wiper - 5 maj 2020 07:30

 

Nu börjar det verkligen kännas som man sitter i karantän i och med att man inte kan åka ut med elbilen. Tack och lov så har dom lovat bättre väder tills på torsdag. Då hoppas jag man kan ta en längre promenad med medhavd fika. Även att man kan besöka vårt stamfik och sitta på uteplatsen och mysa när man känner för det. Jag sa till min man: är det inte jobbigt att ha en fru som är så rastlös och vill åka ut och se sig omkring? då sa han: det är ju det som gör att jag också får uppleva saker som jag inte hade gjort annars. Han är för gullig min man.. . Jag är så tacksam att ingen i vår närhet tycks vara sjuka men känner verkligen med dom som mist nån eller några av sina anhöriga. Jag kan verkligen leva mig in i detta.

 

       

Vindskulpturer del 5

 

 

Nu får man ta vara på alla motiv man kan i och med att man är inlåst i ett enda samhälle. Tur att jag gillar arbetsfordon. 

 

       


Minnesbilder från maj 2018 då jag fotade denna tjusiga båt i Enköpings hamn. Då kunde vi bara åka iväg med bilen och hälsa på min son och vara ute på äventyr. Klicka på bilderna så blir dom större.

 

 

Här följer några överblivna bilder från sista gången vi hade elbilen. 

 

 

Finns det nåt bortom trädet eller går vi mot en lång tid av ovisshet?

 

 

Finns det nåt ljus längst bort i trädtunneln som gör att hoppet kommer åter?

 

 

Idyll i den vackra naturen står kvar för vår trevnad

 

 

Svunna tider möter oss på vägen 

 

 

Vacker idyll mitt i det stora som får en att glömma för en stund

 

        

Här svänger det med Barbara Lynn. Hon är en amerikansk rytm och blues gitarrist, sångare och låtskrivare. Jag har haft inne denna låt förut men det var ett tag sen.Klicka här för att höra henne 2010 och hon är fortfarande så bra så jag får gåshud. Klicka här för att höra henne 2016. Jag beundrar kvinnor som går all in  och tar för sig. Var rädda om er och ha en fin tisdag

 

                                  


Doria  

 

I går dök det upp folk från bostadsbolaget på vår gräsmatta och sen satt det pinnar där och en rundel var målad. Nu arbetar en grävskopa för fullt så jag har både fotat och filmat. Det är alltid saker på gång här och det blir spännande att se vad som blir. Jag filmar med jämna mellanrum och i dag skall min man få lära mig att redigera film så det kan ta ett tag innan jag kan visa klippet. Nu blev jag så mycket piggare av att det hände nåt. Vädret är lite bättte också och nu kom solen fram och det är över 5 grader varmt

 

#Vindskulpturer #Trädet #Barbara 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards