Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 april 2020

Hemma i Hampstead film från 2017

Av Malin wiper - 21 april 2020 14:00


                            

 

Jag har sett filmen Hemma i Hampsteadt efter ett tips jag fick av min bloggvän Amisa. Den kan ses på SVT play. Filmen är en comedi, drama, romance från 2017. För regin står Joel Hopkins. I rollerna ser vi Diane keaton, James Norton , Brendan Gleeson, Alistair Petrie, Lesley Manville, Jason Watkins, Simon Callow mfl

 

                                                

 

Hanlingen


Kärleken kan hittas på de mest oväntade platser - som vid den gigantiska parken Hampstead Heath i London. Emily, en amerikansk änka bor i ett pittoreskt hus i ytterkanten av Hampstead Heath och Donald lever ett harmoniskt enslingsliv i ett självbyggt kyffe en bit in i parken sedan 17 år. När marken där Donald bor skall bebyggas av lyxbostäder vägrar han att flytta och får oväntad hjälp av Emily. En djup vänskap mellan dem uppstår, en vänskap som går över till äkta kärlek.

 

                                  


                                                  Clip Art Station 

Recension

 

Filmen är baserad på en sann historia och man kan inte klaga på skådespelet för det var många karaktärsskådespelare med som stått på många teaterscener och inte bara varit med i filmer. Det är en feelgood film light för den går ju inte att jämföra med några av andra i samma genre. Tempot var lite långsamt och uttdraget så det är ingen film jag skulle se om men den var ändå sevärd och lite småmysig. Det var nåt sånt jag behövde den dan. Jag kommer inte på nåt mer att skriva om filmen

 

Jag ger den tre svaga baskrar av 5 möjliga i betyg. Diane Keaton hade basker på sig i filmen

 

     

 

      

Trailern. Ha det bra och sköt om er 

 

                                     

 

 #Hampstead #Joel

 
 
Annelie

Annelie

21 april 2020 15:42

Tack så hjärtligt för filmtipset.

Kramar om <3.. // Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

22 april 2020 08:25

Varsågod!

kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

22 april 2020 08:49

Diane Keaton är en toppenskådis. Henne vill jag inte missa, så tack för tipset!

Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

22 april 2020 09:19

Det är hon verkligen. Varsågod! ;)

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Av Malin wiper - Torsdag 11 april 08:15

                                       Actionet  Bottiner= franska "små stövlar", syftade från 1840-talet på kortskaftade kängor, oftast med snörning. Klicka här för att se ytterligare en bild på hur svarta bottiner med dragkedja ser ut. Jag h...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards