Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 april 2020

Av Malin wiper - 15 april 2020 13:00

 

I dag på vår promenad stötte vi på en trevlig kille med sina två hundar. Hundrasen är Prazský Krysarík och jag tyckte dom var jättefina men tyvärr så måste jag ju hålla avstånd än om jag skulle så gärna vilja klappa dom båda hundarna. Hundarna hette Allan och Affe och var 8 och 10 år gamla.


 

Här ser ni en av hundarna i närbild intill sin husse och dom var så harmoniska 

 

      

 

Båda samlade intill husse

 

                     

                                                                            Voffsing.se  

 

Killen hade full koll och det blev inget trassel på det långa gula kopplet. Hade det varit jag som hållit i dom två kopplen så hade det trasslat in sig rejält..  Jag hade blivit helt snurrig


 

Dom är ju för fina. Dom var inte så lätta att fota för dom var snabba så in i norden..  


 

Tack snälla husse för jag fick fota dina fina hundar och du var så vänlig och tillmötesgående. 

 

     

Elvis Presley med Hound Dog.

 

Nu är det verkligen vårväder och inte så blåsigt. Det är just nu 12,4 grader ute så efter lunchen blir det en längre promenad. Sköt om er och ha det så bra

 

                                      animated-dog-image-0116

 

 


#Prazský #Elvis

Av Malin wiper - 15 april 2020 08:45


 

Det började blåsa mer och mer i går så vi höll oss inne efter att vi varit ute med elbilen. I detta inlägg kommer lite fler bilder jag tog i går. Det var i alla fall härligt att kunna åka ut en sväng för jag har känt mig lite instängd. Nästa gång vi hyr bilen så skall vi ha ett tydligt mål och inte bara åka omkring i blido. Se ut ett ställe där vi kan uppleva lite nytt 


När vi åkte runt här i samhället så såg vi en del också. Detta är en kanadagås som låg och häckade en bit bort när vi var ute vid en sluss. Jag zoomade men den såg oss och var på sin vakt.

 

                               

 

Nere vid Skanssjön fanns det massor av kanadagäss. Vid vattnet hade en parkeringsskylt ramlat ner. 


 

Vad kan det här vara för intressant pinne?


 

Skrattmåsar fanns det massor av och jag kände lite att jag störde för dom blev helt vansinniga när jag stod där. Dom flög över mig och skrek så jag antar att honorna häckar i närheten. Jag gick rätt långt bort och zoomade istället

                                          animated-bird-image-0538 

   

En skrattmås som burrat upp sig ordentligt. Klicka här för att se skrattmåsar jag fotade i Enköpings hamn 17 april 2017

 

 

Detta är en skrattmås i vinterskrud som jag fotade i december 2018


  

Vi åkte ut mot Strömsholm och där såg jag lite hästar från Ridskolan Strömsholm. Tyvärr så stod jag långt nedaför hagen och fick titta upp så det blev lite märkliga bilder


 

Som ni ser så är det brädor i vägen men jag fotade ändå. Den här hästen stod jag och pratade med en lång stund med låg röst och den tycktes gilla det för den ville ha kontakt och stod blixtstilla. Vi hade kunnat åka in på området för det finns allt möjligt där men vi tar det lite längre fram då det är varmare

 

                 animated-farm-image-0102                                animated-farm-image-0102 

   

 

Denna byggnad verkar tillhöra ridskolan

 

 

Ett sexkantigt gult gammalt hus vi åkte förbi



En kaja satt så skygg på ett knotigt lövfritt träd  

 

I dag vaknade vi till disigt och solfritt väder men dom har lovat 16 grader varmt så vi får se om dom håller det dom lovar. Just nu är det 5 grader varmt. Vi vaknade 08.00 och är rätt utvilade så det blir en längre promenad. Nu saknar jag min son så mycket och skulle helst velat slänga mig i en bil och bara åkt till Enköping och träffa honom. Jag som inte har nåt tålamod är tvungen att ta till alla krafter. Det finns dom som har det mycket värre i och med andra sjukdomar och så kommer detta ovanpå allt. 

 

      

John Lennon med låten Isolation. Ha nu en så bra onsdag som möjligt. Sköt om er mina härliga besökare

 

Klicka här för att läsa om larmet från äldreboenden. Det är stor skandal att det inte finns skyddsutrustning för dom som arbetar på dessa ställen. Jag är så naiv så jag trodde att det fanns en framförhållning då det gäller pandemier. Dom använder våra liv som spelbrickor och även sjukvårdspersonalen som kommer att vara helt utmattade efter denna pandemin. Det hjälper inte att stå och klappa händerna på en balkong för vårdpersonalen. Det är annat som måste till av både skyddsutrustning, högre löner, fler personal och bättre villkor. 

 

 

#Kanadagås #Skrattmås #Strömsholm #Kaja #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards