Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2019

Promenad från Åsby och The Hot Sardines

Av Malin wiper - 10 november 2019 16:30

 

I dag tog vi gratisbussen till Åsby för att besöka Åsby Hem & Trädgård. Vi åkte lite för sent för skall man fota där innan jul så är det bättre att vara där precis då dom öppnar. Nu var det fullpackat med folk och jag hade svårt för att få bilder men jag har i alla fall fotat lite men det kommer i ett annat inlägg. 

 

 

Vi tog en promenad hem för det var så ljust och fint med den lilla snö som låg som puder på marken. Det blåste rätt rejält men har man bara varmt på sig och mössa så funkar det. 

 

 

Vi promenerade på stigen genom skogen där halkrisken var minimal

 

  

Sen kommer man då till denna träbro som ligger så fint

 

 

Här står jag  mitt på bron       


                                                                         I ett hav av sorg
                                                           måste det finnas
                                                           en droppe av hopp

 

                                                            Bo Grapenskog

 

 

Jag zoomade in en and som kom simmande mot bron

 

 

Vi gick förbi denna sluss och man ser att det är både is och öppet vatten

 

                     animated-snow-image-0038                     animated-snow-image-0038                     animated-snow-image-0038

 

 

På vänster sida så dyker husvagnar och husbilar upp på Skantzö bad & camping. En sån här Kabe husvagn har vi haft och sen köpte vi en Adria helt ny med golvvärme och alla bekvämligheter. Efter det köpte vi vårt hus och sålde Adrian för vi hade inte råd att ha båda delar eftersom vi blev sjuka bara nåt år efter att vi köpt hus.

 

                                        animated-camper-and-rv-image-0018

 

 

Sen var det bara att fortsätta hemåt och man känner sig så positiv och avslappnad efter långpromenader. På morgonen fick jag rätt mycket gjort i och med att jag hann städa och rengöra toaletten och min man tog badrummet. Vi hann även dammsuga och packa lite julklappar. Vi 4 som träffas på julafton ger varandra en julklapp för högst 200 kr bara på kul så det har blivit vår tradition. Jag har mina julklappar klara men min man har en kvar så det känns så skönt för förra året var vi ute i sista minuten

 

 

Nu är jag lite slö så jag skall titta på film och bara slappa. Ha det så bra kära ni som tittar in

 

     

Lite eftermiddagsmusik med The Hot Sardines. It had to be you. Klicka här för att höra Petit Fleur med samma grupp. The Hot Sardines är ett amerikanskt jazzband som bildades i New York 2007.

 

                                 


 


#Åsby #Promenad #Träbro #Sluss #Adria #Julklappar #Sardines 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 november 2019 22:23

Så vackra bilder du bjuder på.
Anden är jättefin, verkligen!
Jag fick nästan kallt om fötterna när jag ser snön som fallit hos er. Här har det till all lycka bara regnat. Vill inte ha snö ännu.
Sov gott Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 november 2019 08:18

Vad kul att du tycker det. Jag blev glad att åtminstone en bild blev bra på en av änderna. Dom var så långt borta

Det känns verkligen kallt för det blåser så mycket. I dag är nästan all snö borta. Jag vill hellre ha snö än regn ;)

Ha en jättefin början på veckan
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards