Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2019

Australiensk Labradoodle, Skanssjön och Electro Swing

Av Malin wiper - 10 maj 2019 15:45


 

I dag mötte vi en fantastiskt fin hund som är av rasen Australiensk Labradoodel. Hunden är 1 år och heter Milo. Hans matte var jättetrevlig så vi stod där och pratade en stund och njöt av att få klappa hunden som var som en nallebjörn med härlig päls och fantastiska ögon. Vi var på väg hem efter att ha åkt med åkt gratisbussen (Brukslinjen) till Åsby. Promenerade istället för att ta bussen hem. Många allérgiker tål denna ras. Hundägaren berättade att  Pomonadalens Labradoodle föder upp dessa hundraser. 

 

                                              

                                                                                         Pet Stop  

 

Hunden hoppade upp på bänken bredvid min man och jag fick en toppenbild på dom båda. Vi hade svårt att slita oss från hunden för den var så så fin så man smälte formligen. Vi fick klappa den jättemycket och tack till matte som tog sig tid.

 

                                   


                                                                                                     Presenter.se 

 

Ja! vad säger man? sötchock

 

        

 

Hundrasen finns i tre olika storlekar berättade hundägaren. Varken jag eller min man har träffat på denna hundras förut så var så givande

 

 

Till slut så måste vi slita oss och gå hem. 

 

                             animated-dog-image-0534                                         animated-dog-image-0534                      

 

 

Vi promenerade på en stig utmed Skanssjön

 

 

Här blickar vi över sjön mot kanalhuset.

 

Vi hade en toppendag så jag har lite att skriva om i kommande inlägg. Först måste jag få klart bilderna i fotoprogrammet. Det blev lite varmare på eftermiddagen och regnet kom av sig. Nu får ni ha en fortsatt fin fredag mina härliga bloggläsare. Tack för att ni tittade in.

 

                                       

 

      

Electro Swing dance 

 

#Labradoodle #Bänken #Kanalhuset #Swing 

 
 
Bittan

Bittan

10 maj 2019 16:00

Hej! Jag har nu varit hos doktorn och även röntgat handen och underarmen och hade tur det var inte någon fraktur utan en mjukdelsskada och blödning. Den är fortfarande svullen och blå. Men de sa att det kan ta några månader innan jag blir bra.
Idag har vi varit till Skövde ca 4 mil från Mariestad och shoppat. Jag köpte ett par nya Ecco skor och hade tur det var 20 procent. Sen köpte vi en ny utelämna, en rosa Mårbacka blomma, ett löjtnantshjärta. Sen var vi ute och åt middag blev rödspätta så gott
Nu skall jag vila en stund.
Vi önskar Er en trevlig helg från mig och min man
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 maj 2019 16:42

Vad skönt att höra att det inte var nån fraktur. Det tar ju ändå lång tid att läka ut dina skador. Vad härligt att ni varit på utflykt till Skövde. Mariestad har vi varit till några gånger men för länge sen.

Toppe att du fick tag på kvalitetsskor till reducerat pris. Mårbacka som är så fina blommor och även Löjtnantshjärta som får mig att tänka på en gammal låt

Rödspätta är en favoritfisk.

Tack för att du tittade in Bittan

Ha en toppenfin helg själv med din man
Kramar från
Malin

 
Ingen bild

Milos matte

10 maj 2019 20:36

Vilka fina bilder på min ögonsten😊. Tack själva för en trevlig pratstund!:-)

Malin wiper

10 maj 2019 21:27

Vad kul att du gillar bilderna. Han är ju så fin så man smälter och jag är så glad att jag fick fota honom. Det var verkligen en fin pratstund med en jättetrevlig tjej

Ha en fin kväll
Hälsning
Malin

 
paula

paula

10 maj 2019 23:11

Vilken sötnos ni mötte! Det är så kul med alla namn på hundraserna när dom är lite lagom blandade, ibland förstår man direkt vilka raser o ibland inte mycket. Men det spelar mindre roll, alla hundar är fina. Ha en fin helg

http://paulaz.se

Malin wiper

11 maj 2019 07:42

Hunden var verkligen en sötnos. Jag vet dom vanligaste hundraserna men denna har jag aldrig stött på. En del hundar är mer krävande än andra så det gäller att man väljer rätt men som du säger så är alla hundar fina

Ha en skön helg
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards