Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Malin wiper - 8 februari 2019 14:00


 

Jag såg en gammal cykel av märket Hermes i Västerås.


 

Gillar färgkombinationen som verkligen känns retro. Den stack ut bland alla nya cyklar

 

Klicka här för att komma in på en Veterancykelsida med märket Hermes. Klicka här för att se en herrcykel Hermes 1950-talet


 

Bara en ringklocka och inget annat extra. Förr fick man trampa för brinnande livet men det är tur att det finns så många olika cyklar nu så dom flesta kan cykla trots skador. Själv fick jag sluta cykla när jag fick ländryggsbesvären. Nu är jag ju mycket bättre och kanske kan jag testa att cykla lite till sommaren för jag älskar att cykla

 

Klicka här för att läsa om Nymans cyklar Hermes                 


  

Klicka här för att se fabriksmärken för Hermes cyklar


 

Sen promenerade vi bort mot bron där man kan sätta ett kärlekslås. En person har tydligen gått lite längre och satt ett cykellås på gallret.,  Det såg lite uppkäftigt och kul ut. Det blir lite extra för att fånga ens uppmärksamhet och jag fick dra på smilbanden


 

Sen har vi dom vanliga låsen men i olika former och utföranden. Min man och jag satt ett lås för nåt år sedan men det är borta för dom måste rensa emellanåt. 


 

Två i samklang

 

  

En salig blandning                   


     

Chris Rea med And You My Love

 

 

Det som göms i snö kommer upp i tö


 

En flaska ovanpå snö. Det finns ingen gräns för vad man kan hitta i miljön som en del människor bara slängt. 


   

En blöt promenad. Det blev ändå ett till inlägg och jag hann göra rätt mycket hemma på morgonen. Jag får ta en bloggfri dag i helgen istället. Min man har hjälpt mig att tona håret och nu har jag blandat i en skvätt brunt i min toning istället för rött. Kul att ändra sig lite och se hur det blir.




                      animated-heart-with-lock-image-0001 Jag önskar er en kärleksfull dag

 


#Hermes #Kärlekslås #Chris

Av Malin wiper - 8 februari 2019 09:00


                              

 

Jag fotade änder vid Svartåns vatten Västerås i går och det blev rätt många bilder. Det var inte lätt att fota mot den vita snön så jag fick arbeta länge i photoshop med bilderna men nu är jag rätt nöjd

 

 

Hur långt måste jag sträcka mig?


 

Nig och kuta runt..


 

Detta är min bästa sida Malin..

 

 

Ser jag inte lite akvarell ut?


 

Nu är regeringen samlad..


 

Mitt bästa träningstips för hals


 

Så skönt att få doppa näbben


  

Vi känner oss lite desorienterade


 

Måste du vila nu gubben min..


 

Vilken härlig promenad..

 

 

Ah! källvatten

 

 

Nu är andligheten slut..

 

     

Hoppas ni får en dag med bra andhämtning. Jag vet inte om det blir några fler inlägg i dag för jag behöver göra lite hemma som kommit på efterkälken. Innan stambytet skall vi rensa ännu mer och städa skåp som är belamrade med saker vi inte behöver. Skönt att slippa bo hemma i röran på grund av mina skador och även allergier för det kommer att bli dammigt. Det är lättare för dom som jobbar och är borta hela dagarna för dom slipper det värsta. Sköt om er nu och tack för att ni tittade in

 

   


#Andligt #Änder #Kuta #Gymtips #Promenad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards