Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 januari 2019

Traktorer, storm, minnesbild och Diana Ross

Av Malin wiper - 2 januari 2019 09:45



  

Några dagar före julafton när vi var och åt på Restaurang Djuphamnen så stod dessa två mäktiga traktorer på en av deras parkeringar. Dom som kör traktorerna var inne där och åt på restaurangen. Jag har alltid varit faschinerad av veteranbilar, traktorer och en del andra arbetsfordon men man pratade inte om allt förr men sen jag började blogga så fanns en anledning att fota det man gillar och lägga ut

 

 

En traktor jag fotade från bilen utefter en mindre väg för nån månad sen. Nu får jag inte glömma att besöka Traktormuseet i Sala då dom öppnar igen vecka 26-31 2019

 

Klicka här för att se alla museer som finns här i Västmanland

 

                     animated-tractor-image-0006          animated-tractor-image-0006          animated-tractor-image-0006          animated-tractor-image-0006

 

 

Så här såg det ut i februari 2011 då vi bodde i vårt egna hus. Vi hade utsikt över hjortsjöån och som ni ser hade vi kvar utemöbler kvar nere vid vattnet den vintern. Nedanför det röda huset på andra sidan är nu byggt en stor pampig brygga med tillbehör. Jag längtar ändå inte tillbaka för livet går vidare och man får uppleva nya saker. Dom som tog över huset efter oss reparerade upp det så snyggt. 

 

 

Så här fint ser huset ut nu. Dom har kvar trappen som min man byggde. Nu har det blivit ytterligare en ny ägare så det har hänt mycket 

 

     

Diana Ross med låten It's My House 

 

Nu har vi städat ut julen och det känns skönt. Det känns som julen var kort i år så det kändes lite snopet att den och nyårsafton redan är över. I dag har vi 3 grader kallt och snöfritt. I går kväll började det blåsa rejält så vi fick gå ut och ta in några saker som fanns på balkongen. Vill ju inte att saker skall åka omkring och skada andra. Läste om stormen Alfrida som härjar och kommit in över Sverige

                                              

 

Jag kan aldrig glömma stormen Gudrun 2005 som påverkade oss mycket då vi bodde i Vaggeryd. Den natten var orolig och man fick känna på lite hur en katastrof kan påverka. Vi fick en del förstört på huset och en björk på vår tomt föll mot grannes flaggstång. Vi fick även takplåten skadad.  När man sen gick ut i samhället på dagen så kände man inte igen sig. Så rörigt, skräpigt och förstört. Det blev en overklig känsla för att inte tala om träd som föll och vägar var oframkomliga. Det året fick min man hjärtinfarkt och min pappa dog så det var ett jobbigt år. Nu önskar jag er en skön första vardag 2019

 



#Traktorer #Huset #Diana #Stormen

 
 
Ingen bild

Paula

2 januari 2019 12:46

Roligt att dom som köpte ert hus har tagit så väl hand om det. Dom som tog över vårt hus har rivit väggar och gjort om det på ett mycket märkligt sätt. Alla blommor, buskar och träd vi hade har dom tagit bort och det ser ut som en cementöken. Blev så ledsen när jag såg det 😢 Men som du skrev....livet går vidare, och vi trivs såå bra här!

Ha en bra dag!
Kram 😍

Malin wiper

2 januari 2019 14:13

Vi är verkligen glada för dom gjorde det bästa av huset och det ser sig likt ut i formen och passar in i miljön. Så trist att dom gjorde om det så som hos er, förstår att det känns tråkigt. Det känns inte lika jobbigt för oss då huset är omgjort med omsorg.

Vi ville sälja huset flera år tidigare så vi kände inte lika mycket för vi var ju på väg till nåt annat. Vi orkade inte med alla reparationer som behövdes och inkomsten blev mindre på grund av sjukdom

Härligt att ni trivs där ni bor nu, sånt är viktigt

Tack för din kommentar Paula

Ha en bra dag själv
kram
Malin

 
Veiken

Veiken

2 januari 2019 14:35

Det är så det är - livet går vidare och var sak har sin tid. Jag har hört att det verkligen viner om knutarna i gamla Sverige just nu. Vi får hoppas att det inte blir så stora skador av stormen. God Fortsättning på 2019 önskar jag dig och din familj! Kram

http://veiken.se

Malin wiper

2 januari 2019 17:19

Det är så sant som det är sagt. Det var lite otäckt i går när det blåste som värst ändå har vi inte haft det så besvärligt motför andra delar av landet.

God fortsättning önskar jag dig och din familj också. Tack snälla du

kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards