Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2019

Nytt år 2019 och Mahalia Jackson

Av Malin wiper - 1 januari 2019 00:15

  

Detta är en animering jag lånat av min blogg- och fb vän Vicke. Han är suverän på att animera.

 

Hoppas ni fått en fin nyårsafton och ett rejält inskålande av det nya året 2019. Det är nåt visst med tolvslaget det känns alltid så festligt. Jag hoppas på ett så bra år som möjligt för oss alla. 

 

                                       

 

Tyvärr var vi så trötta så det blev inte att vi gick ut och skålade på balkongen som förra året för vi tog på oss morgorockarna rätt tidigt. Jag filmade därför inget fyrverkeri och det var ganska lungt här före tolvslaget. Sov gott första natten på nya året

 

                                             animated-champagne-image-0010

 

     

Mahalia Jackson med O Holy Night. Hon har en otrolig röst som ger gåshud och hon sjunger utan ansträngning. Tonen på rösten är hon ensam om. Kan inte bli bättre, tidlöst så det förslår


Hon föddes 1911 och dog 1972. Mahalia var en amerikansk gospelsångerska. Hon omnämns som "gospelns drottning". Hade hon levt i dag så hade hon varit 106 år nu blev hon bara 60 år gammal.  

 

               

 

#Vicke #Nyårsafton #Mahalia

 
 
Vicke

Vicke

1 januari 2019 02:30

Tack för dom orden o god fortsättning på det nya året nu

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

1 januari 2019 09:19

Jag önskar dig ett jättefint 2019

Ha en härlig nyårsdag
Hälsning
Malin

 
Anita Birgitta

Anita Birgitta

1 januari 2019 12:03

God fortsättning på det nya året. Vi var ner och titta på lasershowen som var jättehäftig.

http://anitabirgitta.se

Malin wiper

1 januari 2019 12:57

God fortsättning själva på det nya året. Jag glömde helt bort detta för vi hade tänkt åka iväg och kolla. Minnet är kort

Tänk att vi missade detta.

Kram
Malin

 
Lilian jonsson

Lilian jonsson

1 januari 2019 14:55

Hej på dig, god fortsättning på det nya året. Kramar Greta hälsar också.

http://Frugretaspyssel

Malin wiper

1 januari 2019 15:37

God fortsättning Lilian. Hoppas du haft en fin nyårsafton.

Krama Greta tillbaka
Ha en skön kväll
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 26 maj 10:30

    Min man har satt dessa penseer i 4 balkonglådor men vi är inte nöjda utan ångrade att vi inte tog mer färgstarka blommor. Dom syns så dåligt så vi borde ha valt nåt annat och kanske haft andra blommor i två av balkonglådorna. Vi får stå ut m...

Av Malin wiper - Lördag 25 maj 08:00

  Jag är både ledsen och less nu efter 2 år med 4 ögonoperationer. Nu har jag haft det så bra sen sista operationerna som var för grå starr. Jag har bra glasögon och kan till och med se utan glasögon men det blir ett litet snäpp bättre med glasögo...

Av Malin wiper - Fredag 24 maj 06:30

    I går gick vi in en sväng till Röda Korsets second hand och vi passade då på att ta en fika. Det kostar bara 60 kr där för två personer. Min man valde en jättegod bulle och jag en härlig hallongrotta som är min favoritkaka. Vi har lärt känna...

Av Malin wiper - Torsdag 23 maj 08:15

    I går hade vi en riktigt härlig dag. Här tog vi fram selfiepinnen och fotade oss nere vid Östra hamnen. Vi var ute så tidigt så det var rätt lite folk där     Vi satt oss ner på en sån där lång träbänk som stod i rad på ett ställe och...

Av Malin wiper - Onsdag 22 maj 09:00

På vår promenad för några dagar sen så gick vi förbi detta fina hus med pelare. Såg då nåt ovanligt framför huset som såg ut som två bänkar och en pelare på mitten.  Det är ett bostadshus med insatslägenheter     Så här fint såg det ut me...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards