Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Björkpollen Minnesbilder och Tuba Skinny

Av Malin wiper - 23 april 2018 08:45


 

I går eftermiddag så började min man få besvär av björkpollen. Vi hade suttit ute två gånger och fikat och som tur var hade vi både ögondroppar och allérgitabletter hemma. Han var alldeles rödögd och svullen men efter behadling så såg han mycket bättre ut. Jag har tydligen inte samma kraftiga reaktion mot björkpollen. I dag skall jag i alla fall ut och handla för nu börjar det fattas lite i kyl och frys. 

 

                      animated-tree-image-0106                                               animated-tree-image-0106       

 

Just nu befinner vi oss i limbo och allt vi skulle göra har vi fått ställa in. Vi hade velat besöka Hallstaparken några gånger i vår men vi får flytta fram det till höstens program. 

 

Bild jag tog för några år sedan. Det känns nästan lite kusligt då korna bildar en sån formation och stirrar på en. Jag skulle vilja vara med om kosläpp men det blir nog inte av i år heller. Det har i flera år kommit nåt emellan och sen har det varit för sent.


 

En härlig bild som Mr T tog för några år sedan på Vätterstranden i Jönköping. Jag får fylla ut lite eftersom jag inte har fotat så mycket nu.      

 

 

Med denna ros önskar jag er en behaglig och bra början på den nya veckan

 

    

Tuba Skinny Plays "Going Back Home". Det skulle vara häftigt att få se lite mer gatumusikanter av denna kaliber på våra gator och torg men numera är det tunnsått här i Sverige. Tuba Skinny är ett New Orleans traditionellt ragtime band som bildades 2009. Bandet innehåller tuba, trombon, cornet, tenor banjo, gitarr, sång, tvättbräda och klarinett. Bandet har spelat på gator runt om i världen och även i Sverige

 

                                                

 

Slips i tvättbrädemönster från Gear 4 music

 

Nu är det dags att röra på sig och det är alltid så skönt att gå ut på morgonen. Känns skönt att komma ut lite för nu klarar min man sig lite bättre själv. Fast han sover dåligt och då blir jag också orolig och springer upp på nätterna. Att sitta och sova är ingen höjdare och sen att han inte än kan ligga i sängen känns tomt. Fast nu kan det bara gå framåt och på onsdag får vi oss en biltur till Köping och det behöver vi nu för man känner sig instängd, tänk vad en halkolycka kan ställa till med. Tur att man kan sitta på balkongen och insupa flödet utanför. Hoppas ni får en fin början på nya veckan. 

                 

 


#Björkpollen #Limbo #Korna #Vätterstranden #Ros #Tuba

 
 
Fenixmona

Fenixmona

23 april 2018 15:13

Tur att han bättrar sig din man, nej, halkolyckor är ingen höjdare.
Ska försöka få in ett nytt inlägg men just nu tog utejobbet hela helgen men det var bara gott! Ja, jag hade ju tänkt att jobba till 70 men nu blev det anställningsstopp i vår kommun och då får vi äldre stryka på foten. :) Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.se

Malin wiper

24 april 2018 08:30

Det är verkligen tur att det går framåt och han tar inte värktabletter lika ofta som första dagarna. Förstår att det är mycket med utejobb nu så här på våren. Jag hade också velat arbeta till 70 år men mina skador stoppade mig. Har lite skrivjobb som gör att jag får in lite extra emellanåt.

Ändå vill dom att vi skall arbeta till minst 75 och sen kola av så dom slipper det problemet. Det dom inte tänker på är att dom så småningom blir gamla själva

Ha en fin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards