Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2017

Hallstaparken och lite ABBA

Av Malin wiper - 25 oktober 2017 14:00

  

Vi var en sväng till Hallstaparken och då passade jag på att fota lite. Dom har två pianon och detta är det ena som är svart och på n0tstället ser man en bild av ABBA. Det är mycket med härlig nostalgi i parken så det är ursnyggt och personligt möblerat och dekorerat

 

      

Jag valde denna låt med ABBA för den hör man inte så ofta                         

 

 

Ovanför en dörr kan man se dessa vinylskivor som ger nostalgivibbar. Skiva 3 Anita och Televinken var ett svenskt barnprogram som startade i Sveriges Radio-TV 1964. Trots att jag var tonåring då så kunde man inte låta bli att kolla ibland för det var nåt speciellt. Televinken var en marionett som sköttes av Ola Lundberg, som också gav röst till Televinken. Anita Lindman Lamm spelade tant Anita. Temat handlade ofta om att lära barn trafikvett. 

 

                                        


 

En hylla så snyggt pyntat med både gammalt och nytt. Där på ena hyllan står en bild på en av mina favoriter Tom Fredriksson som är både Stand Up komiker och har andra strängar på lyran också. Fotot är signerat och jag och min man har sett honom live på Hallstaparken och han gjorde så bra ifrån sig både i Stand Up och som presentatör


  

På en vägg hängde denna tavla som gav ett recept på kärlek                      


  

Piano nr 2 

      

 

När vi sen kom ut så såg vi denna bil med så läcker logga med kaffekopp kombinerad med segelbåt, så fiffigt!. Susanne Croner driver ju också Borgåsunds Hamncafé på somrarna

 

 

#Hallstaparken #ABBA #Televinken #Tom #Recept #Piano #Borgåsund


 
 
Pisan

Pisan

27 oktober 2017 09:13

Jag är ju uppvuxen under Abbas storhetstid och de är faktiskt fortfarande mina idoler :-) Jag har kvar mina kassetter från den tiden - jag var ju liten och hade bara en liten bandspelare och fick väl kassetterna av mina föräldrar. Har även några LP och har nu på senare tid köpt fler LP på Tradera för billig peng och satt i ram. Har även en "Abbahylla" :-) Där har jag stående DVD-filmer med dem, nån CD och 3 st muggar, Abbamuggar. Så i mitt vardagsrum är det retro just nu :-) Har även den där Abbaboken ståendes framme. En av muggarna är från 70-talet och de andra 2 från 80-talet tror jag. Har köpt dem vid olika tillfällen på Tradera. Har även en "badge", en knapp som jag satt på en väska. Jag är tokig, jag vet :-) Men jag gillar verkligen Abba och lyssnar väldigt mycket på dem fortfarande, har jag alltid gjort i o f s, men just nu är det värre än någonsin :-D Hi hi! På din bild på pianot står LP:n "Abba Greatest Hits" utslagen så man ser bilden som är inne i konvolutet. Det är en rolig bild :-)
Önskar er en fin helg! Kramisar från Pisan ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 oktober 2017 09:21

Då är du lite av en samlare och det är ju bara kul. Jag är så ledsen för jag var inte så noga med mina Lp skivor så jag har spelat sönder många och sen har dom försvunnit i alla flyttar. Kul att du har så många saker. Jag gillar ju ABBA också och vill besöka ABBA museet i Stocholm så smånginom. Dom är tidlösa så nya generationer växer upp med deras musik. Min son och jag har nästan samma musiksmak. Vad roligt att du har såna höjdargrejer med ABBA. Var rädd om dom för det är en fin samling saker

Ha en fin helg själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards