Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Ankis Fyndbod Loppis- Termos och Lynn Anderson

Av Malin wiper - 23 oktober 2017 13:15



 

För några dagar sen var vi in till Ankis Fyndbod Loppis här i Hallstahammar för att kolla runt lite. Sen lämnade vi in vår förra kökslampa dit också eftersom vi köpt en ny. Som synes på bilden så hade dom gjort så fint utanför med höstväxter


  

Helt plötsligt såg vi denna retro- dubbeltermos som var så läcker. Har aldrig sett nåt liknande förut. Vi köpte den och skall ge bort till lämpligt ställe så småningom för vi har ingen plats för den själva. Klicka här för att se en annan dubbeltermos men det är inte lika gammal som den vi köpte. Klicka här för att se en annan som auktionerades ut på Barnebys


                                                      


Fickplunta förklädd till termos från Fred

 

Nedtill ser den ut som en brödburk för mina föräldrar hade nåt liknande och dom var i flera våningar men deras var beige, grön och orange. Termosen såg helt oanvänd ut inuti så jag antar att glasdelen är bytt. Klicka här för att se en dubbeltermos i armestuk



  

Nu är det snart Halloween och dom hade gjort ett häftigt podie med saker till detta tillfälle. Halloween infaller i slutet av vecka 44


                             animated-halloween-image-0487              animated-halloween-image-0487              animated-halloween-image-0487



                                  

 

Ankis Fyndbod och Loppis


Direkt från skivbacken handlar denna gång om Lynn Anderson. Hon föddes 1947 i Grand Forks i North Dakota och hon dog 2015 och bodde då i Nashville i Tennessee. Lynn var en amerikansk countrysångerska. Hennes mamma var countrysångerskan och låtskrivaren Liz anderson och hennes pappa var Casey Anderson. Lynn debuterade 1966 på Chart med Ride, Ride,Ride skriven av Liz Anderson. Hos Chart stannade hon fram till 1970, då hon gick över till Columbia och det var där som hennes mest kända instpelning kom till "Rose Garden" som skrevs av Joe South. För den låten fick Lynn en Grammy Award  1971

 

      

 

Här kommer då hennes hit Rose Garden. Klicka här för att höra en annan låt med henne. Klicka här för att höra och se henne live senare i livet. Klicka här för att höra henne i låten Snowbird

 

                 


Gyetyák  

 

Min man har fått väcka mig flera gånger i natt för jag har drömt såna mardrömmar. I går hade jag inga som helst besvär med varken nacke eller ländrygg men efter denna natt så fick jag som för ett tag sen förut svimningskänslor och allt försvann en sekund. Höll på att ramla men skakade lite på huvudet och sen kände jag att nacken var väldigt uppspänd så min man fick göra bindvävsmassage på dom onda punkterna för att jag skulle kunna fungera. Vi hade tänkt gå till gymmet men jag väntar tills i morgon. Vi har tagit en lång promenad istället och då kändes det mycket bättre. I dag är det 3 grader varmt men vinstilla och härlig hög luft. Ha en fortsatt fin måndag


 

#Ankis #Dubbeltermos  #Lynn

 
 
Annelie

Annelie

23 oktober 2017 23:40

Jobbigt du har det med din nacke... :-(
Vet ju själv hur jobbigt det är med nackvärk.

Häftig termos, sådan dubbel har jag inte heller sett.


Trevlig tisdag... // Kramar om i höstvädret Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

24 oktober 2017 08:23

I dag är det bättre men nu har det flyttat sig till nedre ryggen istället och det är lite bättre för då blir jag inte snurrig i alla fall ;) man får vara glad för det lilla.

Ja du såna termosar är inte vanliga

Ha en fin tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards