Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Malin wiper - 21 mars 2017 18:00

Här satt vi och myste i dag på Espresso House, Erikslunds Shoppingcenter. Vi åt inget på morgonen för vi ville fika där och testade varsin croissant med tunnskivad kalkon och ost. Jag bad tjejen som arbetade där att fota oss så vi nån gång får vara ihop på bild. Hon var jättetrevlig och ställde upp direkt         


  

Hon värmde upp den lite på ytan så den blev frasig. Den var så god och lättäten så vi njöt hejdlöst och satt bara där och insöp atmosfären. Jag var så glad för jag fick tag på en blus direkt och det på Kapp Ahl.

 

   

Den är mycket snyggare i verkligheten och har ett silkigt skrynkelfritt tyg. Det bästa av allt är att jag gått ner i vikt en storlek. från XL till L och ändå satt den löst och ledigt. Den kostade 345 kr. Jag har smycken som passar till så det blir inga problem. 

 


ZAZ med Sous le ciel de Paris. ZAZ heter egentligen Isabella Geffroy. Hon föddes 1980 i Tours och är en fransk sångerska

 



#Erikslund #Espresso #Kapp #Blus #Hälla #ZAZ

Av Malin wiper - 21 mars 2017 13:00


  


Vi såg denna KTM motorcykel för ett antal dagar sen så inlägget är inte dagsfärskt. Vi åkte förbi Q8 macken inte långt från oss. Det såg så häftigt ut när killen satt på sin snygga off/cross roadcykel med matchande läderställ. KTM-Sportmotorcykel är en österrikisk motorcykeltillverkare som ägs av CROSS Inddustries AG och Bajaj Auto Limited. KTM bildades 1981 men spårade dess fundament så tidigt som 1934. KTM är känd för sin tvåtakts och fyrtakts off-road motorcyklar

      


 


Jag stövlade fram som vanligt nuförtiden med mer mod och frågade om jag fick fota honom. Det gick bra så jag tog några bilder



 


Här gör han sig beredd att åka vidare


 

Upcycle


    


Eftersom vi var utanför bensinstationen OK Q8 så gick vi in och tog en grillad korv med mos och gurkmajonnäs. Kolla in vilken fin portion. Jag kunde som vanligt inte få i mig mer än hälften av moset och gurkmajonäset för numera känner jag direkt när jag är mätt. Det var väldigt gott och så passande eftersom vi var ute och såg oss omkring. I vår och sommar skall vi ta med oss fika/mat ut och sitta på fina vackra ställen och njuta. 

 



Kid Rock med Born free                                                

 

 

 


#KMT #Korv #Kid

Av Malin wiper - 21 mars 2017 07:25

 


I går  fick vi vinter igen men på kvällen hade vi barmark och blött. I dag har vintern återvänt igen. Vi kom inte ut nåt i går för jag hade sovit så dåligt på natten och ländryggen var inte på sitt bästa humör. Därför gick jag omkring och pysslade hemma och fick bort lite onödiga saker som går till second hand. I dag känns det lite bättre så nu åker vi ut för att köpa nåt klädesplagg till mig för min man har både finbyxor och finskjorta så det är jag som behöver nåt nytt än om jag har lite nya blusar så behöver jag nåt som är lite festligare.

 

                                                                          

 

 

Det skall bli spännande att se om jag klarar av att hålla igång på lördag i Hallstaparken med ländryggsbesvären men tack och lov så brukar det ha lugnat ner sig till kvällarna och det är ju bra att röra på sig på det viset när man har dessa besvär. Annars får vi väl sitta/gå omkring där med nåt drickbart och kolla in dom som dansar och lyssna på Clabbe. Vi behöver ju inte vara kvar tills 02.00..  Vi är verklige ringrostiga när det gäller att vara ute på kvällen numera. Sist vi var ute och roade oss var på Nynäsgården i Nynäshamn där vi firade silverbröllop, vi träffades i mogen ålder. Vi satt där i baren med varsin paraplydrink och musiken flödade. Det var i juni förra året, klicka här för att komma in på ett inlägg som handlar om detta. Klicka här för att se hur det ser ut på Nynäsgården. Sen hälsade vi på hos Barbro och där vi hade jättetrevligt också.

 

 

 

 

I går hade vi tänkt äta kassler som vi höll på att tina upp men ingen av oss orkade laga mat. Då kom vi på att Hallstaparken får över mat ibland från sin catering och och då får man visa sitt intresse och komma en viss tid och hämta maten. Den kostar bara 50 kr/person. Vi tog kyckling med en supergod sås och paprika mm. Den andra portionen var fläskfile i vinsås med potatis. Allt var jättegott men jag kunde bara äta en halv portion sen var jag tvärmätt. Så min man åt det även till middag då jag tog lite lättare mat. Så nu har vi kvar kasslern tills i dag. På bilden ser ni förpackningen med kycklingrätten. Smart sätt att få ut mat som blir över, så den slipper slängas. 

             

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nu är min man inne i duschen och sen sticker vi ut så fort vi kan för vi är sugna på att se oss omkring nu igen så det bara spritter i kroppen..  . Min man fick beröm hos diabetessköterkan för att sockret gått ner så kraftigt så nu får han sänka dosen lite till. Hon sa att om han går ner 10 kg till så slipper han antagligen sprutan och behöver bara tabletter. Det känns även kul att vi nu börjar få sån ordning i lägenheten så det känns härligt att gå omkring och bara mysa. Jag påverkas väldigt positivt av ljuset vi får in genom dom stora fönstren. Ha nu en skön tisdag kära ni som kommer in till mig. Uppskattar er till tusen...     . Nu kom solen..  

 

 


George Harrisson & Paul Simon med Here comes the sun

 

 

Jag återanvänder nu några headers från flera år tillbaka som en bloggvän fixade till mig då. Hon höll på med grafik och var jätteduktig på detta. Går på "Minnenas Allé". Jag skulle ju starta en ny blogg men det lär dröja ett tag till.

 

 

#Vintern #Hallstaparken #Catering #Nynäsgården #George


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards