Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Tillsammans mot cancer, Butiker i Vaggeryd, del 3

Av Malin wiper - 3 maj 2016 08:45


  

I söndags besökte vi även Jennys Inredning som är vår nya inredningsbutik. Utanför hade Jenny satt en vagn full av fynd. Dom snygga kuddarna med fjärilsmotiv och annat var kraftigt nedsatta för dom var demoexemplar          


  

Min man böjde sig ner för att kolla vad som fanns i lådan bredvid vagnen


  

Kolla in vilken läcker klocka i form av kapsyl. Hade vi inte haft så många klockor så hade vi slagit till för den var nedsatt till 150 kr

 

   

Min man hittade denna pläd som var jättesnygg, mjuk och go. Pläden var nedsatt med 70% så den kostade endast 150 kr. Jag har en egen pläd men min man har bara haft en filt och nu har han nåt snyggt och mysigt att bre på sig vid vila och sen skall vi ha det ovanpå överkastet som ett blickfång    

 

  

På disken stod denna trälåda med massor av lyktor för värmeljus. Dom kommer från Majas Cottage till förmån för "Barncancerfonden". Dom var supersnygga och det fanns många att välja på. Vi valde varsin och dom blev helt olika.      


  

  Min man tog en bild på Jenny när hon höll i pläden min man köpte. Satt in henne i ett montage för bilden blev för mörk och var svår att ljusa upp utan att det blev fel. 


  

Efter detta gick min man och jag över till Acleja Blomsterhandel och där hade Christian spridit ut gula blomblad så fint framför trappen. På sidan ett snyggt bord fullt med vaser och olika gula blommor. Det var verkligen välkomnande           


Jag såg denna fantastiska blomma som jag tyckte Christian sa var från Afrika, får fråga igen vad den heter så jag återkommer med namnet. Den var otroligt märklig och vacker på ett spännande vis


  

Christian som driver Acleja Blomsterhandel Interflora fresh. Min man står där och betalar en sak vi köpt. Den får jag visa senare. 


      

Plåtkrukor på en stålbänk utanför butiken med blåpärlande blommor

 

Jag har lite bilder kvar som inte kom in i bloggen och dom sparar jag för att kunna använda i inlägg framöver. Jag antar att dom anordnar detta evenemang nästa år också för det är verkligen behjärtansvärt 

  

 

Nu sitter jag här nyduschad och skall torka mitt hår för att kunna gå ut och promenera för gymmet får vänta tills i morgon eller på torsdag. Jag har förtfarande besvär i vänster lår och upp mot ländryggen så jag har ispåse mot baken när jag sitter och bloggar. Får ändå sitta kortare stunder så allt tar dubbelt så lång tid. Tack och lov så är det inte som förra återfallet utan lite mildare. Solen skiner här just nu och det skall vara varmt i flera dagar enligt väderrapporten. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot kära läsare.            




#Jennys #Tillsammans #Pläd #Acleja #Gula

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards