Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

Skeppshults stekpanna i gjutjärn!

Av Malin wiper - 24 mars 2016 07:30



  

 Min man gick iväg för att lämna in lite saker till Frejas bod, second hand och då hittade han en Skeppshult stekpanna i gjutjärn 28 cm i diameter för endast 30 kr, vad får man för 30 kr? knappt nåt. Den är i jättefint skick och går man ut på nätet så kostar en sån mellan 600- 700 kr. Vi har förut haft stekpannor som efter ett tag blivit omöjliga att steka i, allt fastnar men nu har vi en som kommer att hålla längre än oss själva. Tyvärr är den tung så man får ta till båda armarna för att orka lyfta den. Fast jag går ju på gym nu så jag skall inte klaga...     

 

   

Min man  har först gjort rent den ordentligt och sen smort in den med rapsolja. Den är som den vore helt ny och jag kan inte se några skador på stekpannan. Vilka fynd man kan göra på second hand och på Frejas Bod har vi fått tag på mycket bra saker.

 

   

Rejält och fint handtag i trä. Jag har haft en cykel av märket Skeppshult och den var också rejäl men lite för tung för mig att cykla på med skadorna jag har. Det är en sån cykel som håller år ut och år in.                 

 

 

I dag på morgonen kommer A-G och hämtar mig för vi skall till Gym Plus och köra ett pass innan helgen. Sen skall vi gå upp till spelhörnan på ICA och skrapa fram en förmögenhet..  . Sköt om er nu kära läsare njut i nuet 

 

 

#Frejas #Skeppshult #Stekpanna

 
 
Ingen bild

Pea

24 mars 2016 09:03

Vilket fynd!! Gillar gjutjärnspannor. Vi har cyklar från skeppshult och jag älskar min cykel, även om den är tung. Men den är väldigt stabil och går lätt att cykla på. Tur att man inte behöver lyfta den! :) Önskar er en glad och solig påsk.

Malin wiper

24 mars 2016 10:28

Vad roligt att ni har cyklar från Skeppshult. Jag gillar dom verkligen och önskade att jag hade kunnat ha den kvar nu när jag bara behöver den ner till centrum för cykla är svårt för mig i och med min skada. Jag spänner upp mig lätt

Min man stekte ägg i pannan i går och dom blev mycket godare och det fastnade ingenting

Glad Påsk till dig och din familj
påskkram från
Malin

 
elisabeth

elisabeth

24 mars 2016 11:00

GRATTIS till ny stekpanna, visst är det roligt när man gör fynd likt detta. Ngn som hade en för mycket säkert.

NJUT av den till nya spisen.

Fin blogg du har.

KRAM och glad påsk

http://www.ringgatan8.se

Malin wiper

24 mars 2016 11:06

Ja du det är kul att göra fynd och jag älskar second hand för man tar tillvara på mycket och inte bara slänger på sopberget.

Ibland undrar man vilkens saker man har hemma ;) när man köper en del saker på second hand

Kul att du gillar bloggen och jätteroligt att du tittade in. Besöker din blogg också under dagen

Glad Påsk
Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards