Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Second hand fynd!

Av Malin wiper - 20 mars 2016 13:30


  

Jag hittade lite klädfynd i lördags på två second hand. Denna kofta hittade jag hos Erikshjälpen i Huskvarna för endast 55 kr. Jag har en liknande som jag köpt hos Miss Elsas men den är lite tjockare och har svart botten med olika rosa ränder tvärs över. Märket är Maison De Helen. På etiketten i tröjan står det: Maison De Helene Depuis 1970. Vad jag kan se så är det märkeskläder 


  

Så här ser den jag köpte från Miss Elsas ut. Den är lite tjockare och mer skräddad, jag kan ha den men då öppen så det gäller att få bort några kilon.   


  

Hittade även en kofta hos Erikshjälpen för 45 kr. Den är en kort modell med lite kortare ärmar med bred mudd. Den skall jag ha ovanpå lite längre blusar och jumprar. Märket på koftan är Prêt


      

Sam Hjälp i Huskvarna hittade jag denna vårjacka i täckmodell som satt jättebra. Färgen är stålgrå mot det gröna hållet. Jackan kostade endast 100 kr. Märket på jackan är N.Y.Near You men jag kan inte hitta nåt på nätet  


  

På Erikshjälpen hittade jag även denna skylt i trä som sätts på en dörr. Jag tyckte den var så rolig så jag satt den på toalettdörrens handtag..   Kan ni tänka er att allt detta jag köpte på Erikshjälpen med både kläder och skyltar kostade endast 175 kr                                              

 

  

Köpte två stycken och dom kostade 10 kr/st. Denna satt jag på sovrumsdörren där jag även har min datorplats. Pluggar gör man hela livet nu i och med att man måste lära nytt hela tiden när man är ute på nätet. Skylten härrör från Nässjö och nåt gymnasium som haft design och IT på schemat antar jag                


  

På Erikshjälpen hade dom även en jättesnygg "Pigtittare" som var målad i gråblått och dekorerad med blommor 


  

En häftig retro termos från ca 1970-talet, pris 75 kr. Den stod i deras "Nostalgihörna"  



#Erikshjälpen #Kofta #Blus #Vårjacka #Skylt #Pigtittare #Termos #Picknickkorg

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

20 mars 2016 14:05

Hej!Tur att jag tittade in hos dig.Tv kannan!Så fin!Pigtittaren också väldigt gullig.
Fina kläder och ja,ska man handla second hand är det märkes kläder.Tyvär är nu Myrorna för dyra för mig.Dom tar bra betalt,är det inte så medEriks hjälpen?
Kram,Inger

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

20 mars 2016 14:19

Ja du det finns mycket fint att se på second hand och spännande att gå omkring där. Myrorna är verkligen dyra men det är inte Erikshjälpen där vi bor. Vi har en i Huskvarna och en i Jönköping.

Ha en fin söndag
kramar

 
Annelie

Annelie

21 mars 2016 09:25

Ja, du gjorde verkligen fynd..
Jag gillade den rosa tröjan... vilken underbar färg.

Roliga skyltar också.. :-D

Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 mars 2016 11:42

Ibland kommer man i rätt tid och hittar såna fynd. Allt var märkeskläder. Det var en kall rosa färg och det passar jag bra i

Skyltarna var kul också, att dom var i trä gjorde det roligt också

kramar

 
Ingen bild

-Nena-

21 mars 2016 11:23

Vilka fina fynd du hittat
Kul med skyltarna att hänga på dörren 😊
Kram

Malin wiper

21 mars 2016 11:46

Ja du ibland har man tur och kommer i rätt tid.

Skyltarna får hänga på dörrarna som en rolig grej

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards