Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Graffiti, linedance, båthus och lite annat.....

Av Malin wiper - 19 april 2014 07:15

  

I går hade vi tänkt både baka och rensa lite mer men det blev ingenting för vi kunde inte vara kvar hemma på grund av konstanta störande ljud. Därför åkte vi omkring planlöst för att få ro i kropp och själ och det funkade. Vi fick köpa kaffebröd istället som vi tar med till mamma. 


  

Det första vi åkte förbi var en hästhage och dom ser så avslappnade ut så det smittar av sig 

 

Line dance clip till låten Hold your horses           

 


  

I närheten av Huskvarna såg vi denna båt som stod utanför en verkstad. Det var grått, kallt och regnigt i går men det gjorde ingenting. Jag hade så bråttomt hemifrån så jag tog på mig för tunn jacka och för första gången sen jag var 11 år gammal så glömde jag ta på mig örhängen...  Jag känner mig naken utan örhängen men blev inte förvånad eftersom vi glömmer rätt mycket nu när vi blir störda hela tiden och irritationen stiger. Det går till en viss gräns och vi har haft änglars tålamod och försökt lösa situationen och vi har bara varit snälla och försökt hjälpa. 


Vi åkte ner till Västra Strandpromenaden 3 där gamla sjöbodar ligger på rad. Sjöscouterna har sitt hus där också. Tänk att dom målat graffiti på en del av husen. Än om detta såg rätt snyggt ut så känns det lite fel att förstöra dom gamla bodarna med sånt. Det borde finnas platser där graffitimålare får hålla till

 

 

   

Detta är Skeppargården som ligger utefter denna strandväg. Klicka här för att komma in på dess hemsida




  

Mellan bodarna har dom sina båtar och bryggor


  

Här är inget tillrättalagt utan bryggorna är smala och lite rangliga men håller nog ändå. Det ser så naturligt ut 


  

Det är målat graffiti på flera bodar 

 

  

Nu börjar träden att knoppas 


  

  

Det är så fint att åka utefter denna väg och det ligger inte så långt ifrån Jönköpings centrum


  

Vi åkte vidare och dök på en Volvo Amazon. Elmia hade bil och motorcykelmässa så det var mycket folk i stan och jag såg massor av läckra och även annorlunda bilar men missade att fota dom flesta tyvärr


  

Innan rondellen i Huskvarn så stod en hel hög med roliga installationer av hönor som såg ut att kackla... 

 

 

Jag filmade Blå Bossa på Malmborgs Musikcafé i januari och nu har jag fått in det på Youtube. Klicka här för att komma in på klippet

 

 

 

 

 

 

#Graffiti #Strandpromenaden #Jönköping #Huskvarna #Bossa



 
 
Lillemor

Lillemor

19 april 2014 14:29

Hej Malin!

Nu var det ett tag sedan. Men jag ser att du fortfarande är i full gång gällande bloggen. Jag har bestämt mig för att börja om och har just skrivit ett inlägg.

Så tråkigt att de har kluddat ner de fina bodarna! Det är ju kulturvärden i dem. Du har verkligen pysslat och gjort fint på din sida. Jag blev glad över att se den. :)

Glad Påsklördag på er! Kram

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

19 april 2014 20:41

Hej Lillemor! Vad roligt att se dig. Tänkte på dig i går för jag hade tänkt baka din ambrosiakaka men sen orkade vi inte i alla flyttbestyr men till veckan skall vi baka den för den var verkligen god och det blir så många så man kan frysa in och ta upp och dom är lika goda då.

Ja du det är tråkigt att det förstörs så. Tack för dina snälla ord. Vad kul att du börjat blogga igen. Kommer in till dig så fort jag svarat på kommentarerna som väntade mig här

Ha en jättefin Påsklördagskväll
kramar

 
Annelie

Annelie

19 april 2014 18:30

Jag blir så ledsen för er skull, när jag läser om er JOBBIG situation i ert nuvarande hem.. :o((
Gött att äntligen få flytta till nytt,, så ni slipper detta störande. Men, skrämmande att en familj som sköter sig ska behöva flytta på sig, liiite dåligt av hyresvärden i mina ögon / öron (obs: vad jag tycker).

Jo tack, det ska gudarna veta att det börjar knoppas / blomma för fulla segel nu. Är ofantligt trött, har huvudvärk, näsan rinner och ögonen är vattniga. Tar ju ett piller mot detta,, ja då är en av biverkningarna TRÖTTHET... så jag går som i en dimma hela dagarna om nu.. som att välja på pest eller kolera. :o//

Sköt om er vännen... // Varma Kramar

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 april 2014 20:44

Det finns ingen rättvisa tyvärr. Tack för din omtanke vännen. Det känns som vi inte bor här längre och just nu är det spring ovanpå och en massa andra ljud som håller på hela kvällen.

Jag är också pollenallergiker så jag har ögondroppar och tabletter och som du säger så blir man trött

Sköt om dig själv och ha en fin kväll
Vi har varit till mamma så jag kommer in på din blogg i morgon

kramar

 
Lillemor

Lillemor

19 april 2014 19:42

Har du fått mitt inlägg?

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

19 april 2014 20:34

Jag har varit borta i dag till min mamma så jag har inte hunnit vara här nåt än. Måste bara hämta mig lite så skall jag svara på alla kommentarer. Stor kram

 
Ingen bild

-Nena-

19 april 2014 23:44

Tråkigt att det är så mycket ljud och störande att ni inte kan vara hemma =(
Skönt att ni fått nytt boende och jag hoppas att ni får ro där.

Härliga bilder och jag tycker också att det borde finnas någonstans där de kan måla så att gamla hus och bodar får vara ifred.

Hoppas att ni får en lugn fortsättning på påsken och många kramar ♥

Malin wiper

20 april 2014 10:58

Ja du det är ingen höjdare och i morse hade vi velat sova ut lite men det började springas på en gång och sen kom alla andra ljud och då är det kört. Ingen hänsyn tas över huvudtaget trots tillsägelser från många.

Vi känner en som flyttat i huset där vi skall bo så vi vet att det är bra, och vi har tagit reda på annat också.

Dom som håller på med graffiti skulle verkligen få pryda upp nån annan vägg där det passar bättre. Jag tycker att det är snyggt när det är välgjort så det inte bara blir kludd

Tack snälla du men det blir inget lugn här och vi vet att det håller på från morgon till natten.

Ha en fin Påskdag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards