Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Tarja Turunen!

Av Malin wiper - 15 januari 2012 18:45

  

I går hade Ritz konditori en fantastisk fin ny tårta igen. Det är en minttårta sa Åsas dotter som jobbade i går.


  

Lite smaskiga olika muffins stod på disken och frestade sina kunder....  


  

Olika sorters småbröd och alla är goda och smakrika


  

Själva tog vi varsin smörgås. Min man en med köttbullar och jag en grillad med godsaker i  


  


Vi var även in på vår eminenta spelbutik "Konfekthörnan" eftersom jag måste kolla om jag blivit mångmiljonär...  


  

Här blir min man expidierad av dom två trevliga ägarna av spelbutiken "Konfekthörnan". Jag har varit på deras scrapcafe som var en kul upplevelse. Klicka här för att komma in på det inlägget. Jag hoppas jag kan gå fler gånger


Förut i dag  ringde  Mrs A-G och frågade om jag skulle gå på Mimmis stickcafét i dag men jag orkar inte tyvärr och klarar inte av att vara med en massa folk just nu, än om alla är lättsamma och trevliga. Det blir nog bättre när vi får lite mer ordning och man har vilat upp sig lite. Vi har inte haft tid att träffa våra vänner på ett tag så jag hoppas det blir bättre framöver. 

  

Sockor som min svärmor stickat till mig för några år sedan. Jag har flera par i olika färger och mönster. Skaften är låga för jag ville att hon skulle göra dom så. Hon har varit jätteduktig på att sticka men jag vet inte om hon stickar fortfarande så jag får fråga henne.



Klicka här för att komma in på Tarja Turunens hemsida. Hon föddes 1977 i Kides och är en finsk sångerska som blev känd som vokalist i symphonic power metal-bandet Nightwish. Turunen är sopran och jag har haft henne inne med en låt förut för några år sedan. Hon har sålt fem miljoner exemplar runt om i världen tillsammans med Nightwish och över en miljon med sitt soloprojekt My winter Storm.  Hon kallas för "The voice of Finland".

  


 
 
Pisan

Pisan

16 januari 2012 09:27

Åååhhh vad gott det ser ut!!!! En kopp kaffe och tårtbit hade jag hemskt gärna satt i mig nu :-) Det ser ju bara så himla gott ut.... Men som du vet; aja baja för Pisan :-) Det är alldeles för sött. Jättefina sockor! Min faster i Finland hade skickat en hel låda full med raggsockor till oss i familjen som delades ut när vi var hos mamma och pappa i helgen, jag fick ett par ljusblå/vit-mönstrade, jättefina. Jag har massor av raggisar för jag använder det varje dag - året runt :-) Ibland har jag 2 eller 3 par på mig för det gör gott när jag har värk i fötterna. Och så sover jag med åtminstone 2 par på mig :-)
Draperiet blev jättefint! Vad du är duktig! :-) Önskar er en fin måndag. Du får vila dig när du kommit hem från Jönköping, gå och lägga dig en stund. Kramisar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 januari 2012 15:12

Jag har samma problem för jag skall inte äta sött och nu har jag gett mig den på att bryta en dåliga cirkeln. Vad härligt att få så många fina raggsockor av din faster. Rena julafton. Kul att du gillar draperierna. Du har så rätt så för jag är helt slut. Min man var tvungen att gå till jobbet och ta igen tiden han varit borta

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards