Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Malin wiper - 26 juli 2011 18:48


Här en låt med Jerry som heter "Let it rock" Det svänger som bara den, man kan knappt hålla sig stilla...     När vi satt och åt tillsammans hos syrran i lördags så pratade vi musik och brorsan sa att han sett Jerry Williams live. Det var så otroligt bra så han sa att om det bara hade varit en låt och sen inget mer så hade han varit nöjd ändå....  då är det verkligen bra. Jag önskar att man hade möjlighet att gå och se honom. Får kolla upp vart han håller hus nästa gång med sin show. Även bandet skall vara nåt extra, dom har en äkta spelglädje.

 

 

Klicka här för att läsa vad en kille säger på sin blogg om Jerry Williams 

Klicka här för att komma in på Jerry Williams hemsida

Av Malin wiper - 26 juli 2011 13:17

  

Hittade detta klipp på Youtube och blev lite nostalgisk. Vi var till Venedig sommaren 1996 och det var sanslöst vackert men alldeles för varmt när vi var där. Det hade varit roligt att vara där när Karnevalen i Venedig äger rum. Egentligen så är Venedig som ett stort museum numera och det är inte så kul att vara där för många dagar för kvällslivet är inte så häftigt som det var förr. Vi åkte ut med tåg till olika små städer och byar och det var en upplevelse i sig. Klicka här för att läsa om Venedig

 

Klicka här för att läsa om Karnevalen i Venedig


Jag scannade in några kort från albumet men det blir inte bra än om jag fixade korten i fotoprogrammet. Hur kunde jag tycka själv att jag var tjock då 1996?. Jag var så här smal och ännu smalare innan jag blev sjuk. Blir inte förvånad om jag väger 30 kg mer nu. Är så sugen på att bli smal igen men misslyckas hela tiden. Nu har vi tagit nya tag igen och får se om vi klarar av alla frestelser.... . Förut hade vi råd att resa bort och även ligga på hotell när vi kände för det men nu sen vi blev sjuka så räcker inte pengarna till allt så det blir mindre turer utan övernattning.  Orken räcker heller inte till.


Klicka här för att läsa om Markusplatsen


Mr T var också mycket smalare. Vi sitter här på det berömda Caféet på Markusplatsen. Ett band spelar för fullt på scenen och en del av kyparna är kult för dom har varit statister i rätt många filmer som haft scener från just detta café. Därför kunde dom ta hutlösa priser på kaffe och bröd fast det inte var nåt märkvärdigt alls. Man blev ändå serverad vid borden.

Här har vi hamnat på en bar i staden Mestre. Vi tog oss en läskande drink i värmen.


Klicka här för att läsa om staden Maestre



Här ser man hur smal och lång min man var. Ingen mage alls....


Det är ju inte klokt att vi inte åkte gondol när vi ändå var där. Priset var så högt så vi ville lägga pengar på annat.



Här står jag utanför vårt hotell hette "Dolomiti". Det låg väldigt centralt men var inget vidare lyxigt.


Så här fin är entren till hotellet numera

Klicka här för att kolla in Hotell Dolomitis hemsida. Hotellet är numera restaurerat och mycket finare.


Jag har hur mycket bilder som helst och tänker läsa in dom på en skiva. Annars är dom snart förstörda.


  

Av Malin wiper - 26 juli 2011 12:56


Kaffe kan jag verkligen inte vara utan....   Vilken sort det än må vara. Godis är jag periodare på. Koppen på bilden kommer från "Sisters gifts" det är min bloggvän Helen som gett mig den i present för ett tag sen. Tack allihopa som ville vara med på denna snabbgissning.... 



Skrivmoster blev först att gissa rätt... .



Hon får sig tillsänt detta paket i morgon.



Det innehåller en löpare som är broderad jättefint och av härlig kvalitet. Jag har själv en sån men med påskmotiv. Den kommer från "Mimmis Magasin" 



Här en liten närmare titt på duken.   


 

    

     

Av Malin wiper - 26 juli 2011 08:53

 


Denna keramiktavla fanns på Röda korsets second hand på Tändsticksområdet i Jönköping. Skall tilläggas att jag inte köpte den...  


Liten gissningstävling:


Den som gissar först vad jag skulle välja ut från denna tavla som viktigast för mig får ett hemligt pris. Priset avslöjas senare i dag om jag får en vinnare.  Det finns egentligen två saker på tavlan man kan välja mellan men det är en sak som jag måste ha varje dag.  Ni behöver inte ha en blogg för att gissa. Det enda som gäller är att få en adress jag kan skicka priset till.


Här har vi sol på morgonen och det ser ut att hålla i sig. Hoppas ni får en härlig dag....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards