Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Nyköpings hamn!

Av Malin wiper - 15 juni 2010 08:40

             

Nu får jag snart kontakta min "Ulla-Bella" min sekreterare igen som var så humoristisk när hon hjälpte mig få in ett inlägg Pisan....    

 

Det har tagit mig 45 minuter att få in detta inlägg. Min man har pratat med vårt bredbandsbolag och dom har stora problem med annonsservrar och det blir så här till och från men aldrig så här länge. Dom jobbar hela veckan med detta problem och vi har fiberkabel så det är inte så lätt att byta bolag för det kommer då att kosta minst 500:-/månad. Dom tror att det är en bug i programmet för dom får inte nån kontakt med annonsservrarna när det skall ladda in så det står bara och rullar. Det tar 3 minuter att komma in på Aftonbladet men på Expressen kommer jag in direkt. Vi har nu skrivit till bloggplatsen för att fråga om vi kan få bort all reklam tillfälligt tills detta är löst. Nu har det tagit 45 minuter till eftersom jag tog in lite mer bilder.

    


Ulla-Bella är en rollfigur i en serie barnprogram skapade av Ola Ström och Per Dunsö. Ola Ström spelar själv rollen som den hispiga sekreteraren.

Figuren dök upp för första gången sommaren 1985 i TV-programmetSolstollarna

 

 

Klicka här för att komma in på Solstollarnas hemsida.  


Klicka här för att läsa om Solstollarna och deras Ulla-Bella

 

   

När vi åkte hem från min son så åt vi lunch i Nyköping. Bästa maten fanns på två av hamnkrogarna enligt en person vi frågade inne i samhället. Här står jag framför en av hamnrestaurangerna för att ta ett kort på fina båtar som låg på andra sidan. Här en fin gammal träbåt.

 

  

Dessa sjölejonsskulpturer prydde vägen framför hamnkrogarna.

 

  

Så här heter restaurangen vi åt på i Nyköpings hamn.

 

Klicka här för att komma in på Hamnmagasinets restaurang

 

      

Så här ser den ut på nära håll

 

   

   

   

Min man åt isterband med stuvad potatis och det var tydligen jättegott.

 

   

Jag åt gravad lax med dillstuvad potatis och deras egen hovmästarsås. Allt smakade underbart gott. 

  

Istället för dom vanliga tråkiga betongblocken hade dom format alla som en nycklar.  

 

    

Detta känns inte alls roligt och jag kommer efter med allt på bloggen. Känner mig helt urkopplad och saknar er alla...  Hoppas ni får en fin dag och att vi hörs snart igen. Jag orkar inte sitta här igen för att få in ett inlägg när det tar sån tid för då hinner jag inget annat.

 

 

 

 
 
Pisan

Pisan

15 juni 2010 12:20

Vad fina bilder du tagit i Nyköping, det ser jättemysigt ut. Vad tråkigt det här med ert internet. Man känner sig ju helt handikappad när man inte har tillgång till det man brukar ha. Snacka om i-landproblem förresten....
KRAM till er båda och hör av dig om du vill ha sekreterarhjälp! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

15 juni 2010 15:31

Oh!! Va jobbigt, Wipwer när det strular med datorn..oCH tar TID...Inte kul!!
Ulla.Bella, sekreterare... ja visst komme mna ihåh henne...Jag brukar Eller vi brukar skoja...Lasse o jag..att jag är hans Ulla-Bella...Han lägger sina räkningar..ogetalda i ett plasrfack...och när han lagt in på datorn o betalat så flyttar han dem till nästa pkastficka...där det står: BETALDA räkningar....och då är jag, Ulla-Bella hans sekreterare och sätter in dem i pärm...för 2010

Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

16 juni 2010 14:40

Pisan: Kul att du tycker det. Jag kan inte ta in allt för det tar sån tid. Jag känner mig verkligen handikappad och sorgsen av detta. Hur sjukt är inte det ;)

Du är så rolig och gav mig ett ämne när det gällde Ulla-Bella tack! :D

kram

Margit: Ja det är inte kul. Kul att du kommer ihåg Ulla-Bella :D

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robban, Nyköping

11 maj 2013 11:21

Sökte på Hamnen, Nyköping och hamnade i din blogg. Tack för vackra bilder och en underbar musikvideo med Monica Z. Från den tiden då en artist var en RIKTIG artist. TACK!!!!

Malin wiper

11 maj 2013 12:10

Vad roligt att du njöt av musiken och inlägget ;) vad glad jag blir. Ja du det var helt annat förr och jag är benägen att hålla med. Kul att du tittade in och nu blev jag påmind om det inlägget också. Jag hade tydligen dataproblem ;)

Du är så välkommen tillbaka.

Ha en skön helg
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards