Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Malin wiper - 8 maj 2010 18:58

        

 

Klicka här för att komma in på Gianna Nanninis hemsida.



Jag har följt serien "Drömmen om Italien" på tv 4. Diana och Theo driver nu det lilla pensionatet. Är det nån som vet vem som sjöng ledmotivet till serien?. Jag har googlat utan resultat.

 

                 

 

 

Klicka här för att komma in på pensionatets hemsida.

 

Nu tar jag en bloggpaus tills på måndag. Önskar er alla en fortsatt härlig helg...  Njut och ha det kul om ni har möjlighet.

 

  

Av Malin wiper - 8 maj 2010 17:46

  

Efter att vi varit till second hand så fotade jag lite fina hus på väg till matstället.

 

   

Balkongerna på huset är jättesnygga också.

 

   

Det finns massor av gamla fina hus i stan och i detta ligger bl.a en stämpelfabrik.

 

Klicka här för att komma in på stämpelfabrikens hemsida.

 

   

Vi vandrade förbi Einar Nilssons Järnhandel också på väg mot matstället. Där finns det alltid lite fint att titta på. Verkar som det är mycket svart och vitt i vår.

 

klicka härför att komma in på Einar Nilssons Järnhandels hemsida

 

   

Dessa gillar jag verkligen. Ursnygga och robusta.        

 

   

Nu är vi framme vid "Hot & Gott" en av våra favoritrestauranger.

 

klicka här för att komma in på restaurangens hemsida

 

   

Jag tog samma rätt som första gången vi var där. Wokade grönsaker med kyckling, cocosmjölk och champinjoner. Det är njutbart så det förslår...  Jag fotade inget eftersom jag gjort det två gånger förut och det blir kaka på kaka.

 

   

Innan vi åkte hem så tog vi en kopp Cappuccino på Café Lakatos. Hon hade själv bakat kakan som syns på bilden och den är lite över det vanliga i smaken...  hon är verkligen duktig på att få en kaka att smaka ljuvligt. Jag fick inget sockersug efter kakan för hon har bara dom bästa råvarorna i degen. Det var mörka goda chokladbitar och olika nötter i kakan. Vi tog Cappuccinon med en ny kaffesort för hon hade slut på den vi brukade ta men denna var lika god men en annan smak.

 

   

Som vanligt var det massor av godsaker bakom disken. Hon gör en del själv och dom är verkligen höjdare. 

 

  

 

Hon har tagit hem en ny Italiensk glass i år. 

 

Av Malin wiper - 8 maj 2010 09:47

  

 

Vicke hade gjort en sån rolig animering med ett bra budskap så jag måste bara sätta in den här. Önskar att man hade kunnat ta till sig detta för länge sen så hade mycket vånda kunnat undvikas.

Av Malin wiper - 8 maj 2010 09:34

   


MIN SON TIPSAR

 

Min son Mr C tipsar om en smart shaker han köpt. Han hade fotat schakern och skickat bilder till mig men dom kom inte fram på mejlet...  sätter in en bild jag hittade på nätet iställe. Just nu är han hos en kompis i Uppsala och roar sig...  

 

                


Den ser ut som på bilden ovan. Han är jättenöjd med den. Priset är ca: 80:-.

 

Klicka här att gå in på en sida och se vilken min son köpt. Det visas även ett litet videoklipp hur den fungerar och skall användas till.

 

  

Av Malin wiper - 8 maj 2010 08:40

         

 

Jag fick sån lust att lyssna på Norah Jones igen när jag var in på Monicas blogg. Hon hade en jättebra låt inne.

 

                      

 

Klicka här för att komma in på Norah Jones hemsida.




                

Av Malin wiper - 8 maj 2010 07:52

  


I dag så blåser det inte lika mycket så min man kan gå ut och rensa bort en hög med kvistar och annat bråte. Jag slutför vinden i dag och det känns toppen. Jag har fått ihop 5 stora papperspåsar med saker till second hand.

I går var det nästan omöjligt att blogga så jag höll på att bli galen...  

Vissa bilder funkade inte att ha inne för då försvann en annan bild istället. Bloggen laddade inte in och det var bara bakgrund så det gick inte att läsa. Vet inte om det är fler som har krångel eller om det beror på att jag har så mycket bilder. Det funkar överallt annars på datan.

 

         

Denna lilla träask med spindel har jag fått av syrran men den är inte uppe på vinden utan hade hamnat bakom en bok av misstag i hyllan. När man öppnar skrinet så dyker denna spindel upp och både rör sig och glittrar för fullt. Den skall inte till nåt second hand.

 

   

 

Jag blir alltid överraskad av min mans morgonsmörgås som kan se ut hur som helst. Har han inte oliver och ädelost så kan det vara nån annan konstig röra...  Han blev så otroligt sugen just på ädelost häromdan men sånt skall inte vi äta egentligen när vi försöker ju gå ner i vikt. Jag står still och är nästan på gränsen att gå upp igen och har noll diciplin. För mig är det så att jag tröstäter. När allt är som det ska så behöver jag inget frosseri. Om jag skulle få välja mellan 10 vinflaskor och en godispåse så tog jag påsen....     det kan man kalla sockerberoende och det är därför jag försöker hålla mig till mörk choklad som inte ger samma sug. 

          

 

Hoppas ni får en härlig lördag...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards