Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Malin wiper - 19 mars 2010 16:22

     

 

Det går tyvärr inte att blogga just nu, så trögt är det här. Vet inte om ni andra har det likadant. Det går inte att ladda in en enda bild utan att det tar jättelång tid. Återkommer när allt funkar igen. Vi skall äta hos syrran nu och sen ge oss av till Folkets Hus och konserten. Tack för era fina kommentarer som jag får svara på lite senare.

 

Ha en fin kväll goa vänner och bloggläsare...  

 

     

Av Malin wiper - 19 mars 2010 08:55

Tages var en av de mest populära popbanden i Sverige under1960-talet.

 

  

 

Gruppen spelade Mycket eget material, framför allt skrivet av bandmedlemmen Göran Lagerberg, Samt en del covers. Tages gick i bräschen för en moderiktig klädsel och var på den fronten LEDANDE i Sverige. Bandmedlemmarna fick kritik Från andra i branschen för Att man tyckte Att medlemmarna i Tages Inte vår riktiga musiker. Denna kritik tog man hårt och bandet utvecklades Snabbt under 1960-talet Till ett kompetent popband.


Av Malin wiper - 19 mars 2010 08:06

  


I dag skall vi åka till min mamma i skene men inte nog med det utan syrran och svågern har bjudit med oss på en rockkonsert. Den går av stapeln i kväll 19.00 men eftersom syrran jobbar på en tidning så får vi komma in back stage 18.00 och träffa alla musiker. Hon får med sig en proffskamera och skall göra ett reportage och jag kan då ta autografer innan konserten.

 

Klicka här för att kolla sajten där det står lite om detta. Dom turnerar i olika konstellationer

 

  

 

Sångaren i den gamla popgruppen Tages Tommy Blom som är längst fram på bilden är en av gästerna. Jag växte upp till dessa och har shakat loss till dom flersta låtarna på popklubbar.

 

        

 

  

 

Sångaren Gert Lengstrand från Streaplers kommer också. Även en musiker ur Jerry Lee Lewis band. En gästartist har utlovats också som en överraskning. Det går inte att blogga så detta kommer kanske inte in. Det är nåt fel hos bloggplatsen. Bildarkivet funkar inte heller. Jag har jättebråttomt nu och kommer inte hem förrens lördag eftermiddag men kan blogga lite hos syrran. Ha en toppenfredag...

 

  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards