Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2021

Arbogaån, blommor, fjärilar, Oasis och Anita Lindblom

Av Malin wiper - 17 juli 2021 16:30


 

Vi tog en promenad utefter Arbogaån det första vi gjorde i dag. Det var lite påfrestande i värmen men vi härdade ut. 


 

Det finns många bänkar och en blomstrande omgivning så det är väldigt vackert


 

Blommorna slingrar sig upp mot stenmuren


 

Lite mer från gångstigen med sina olika husfasader


      

En gammal fin dörr med lite rosor som dekoration                   

 

 

En fjäril som hängde ner från en lila blomma. Det är ett riktigt fjärilsår känns det som för det kryllade av dom där. Hade jag tagit mer tid på mig så hade jag kunna fått toppenbilder. Jag har en del sen förut

 

     

Oasis med Stop Crying Your Heart out. Det är ett av soundtracken till filmen The Butterfly Effect från 2004


 

Ytterligare en bänk där man kan sätta sig och njuta av utsikten över Arbogaån


 

Ytterligare en fjäril som satt på en av dessa lila blomklasar

 

                                                        

Clipart Library

 

Jag ville inte vända på bilden i och med att fjärilen hängde under och så får det vara. Klicka här för att se lite finare bilder jag tagit på fjärilar


   

Den gamla bron över Arbogaån


 

En blodröd ros som lutade sig mot en sliten stenvägg

 

      

Anita Lindblom med låten En dans på rosor. Det är en cover på Lynn Andersons låt Rose Garden. Klicka här för att höra orginalet. Anita Lindblom gick bort 6 september 2020 i en ålder av 82 år.

 

 

Tänk att jag har denna EP skiva kvar sen 1960-talet. Jag var så förtjust i hennes låt Sånt är livet och gick omkring och sjöng den själv i mitt flickrum. Det står MW längst upp till vänster och det var mitt namn då Malin Wiklund och det. Namnet Malin ansökte jag om att få när jag var 15 år och då var jag nästan ensam om det namnet så när jag presenterade mig så var det ingen som trodde att jag hette så. Dom började skratta till och med..  . Tråkigt att man sen inte fick vara ensam om namnet. Nu blev det lite gammal skåpmat som jag skrivit om förut

 

                                                 

En minnesbild på mig där jag försökte se ut som Anita Lindblom.. . Hoppas ni har en fin dag och gör det ni helst vill. Kram på er   

 

                                               

 

#Arbogaån #Dörr #Fjäril #Oasis #Ros #Anita

 
 
Ingen bild

Gunilla

17 juli 2021 20:16

Verkligen idyllisk liten stad Arboga är, ja tur det är bänkar så man kan slå sig ned.Sitta är det enda jag gjort i dag värmen gör att jag känner mig helt orkeslös. Inte klaga men att må dåligt för att det är för varmt är inte kul.
Jättefin bild av den vackra blå blomman med fjärilen.
Sänt ät livet med Anita sjöng man allt så det stod härliga till.
Frisyren var så där på 60-talet kort med lite höjd, du är fin.
En fin morgondag önskar jag och ha det bra i värmen!
Kram!

Malin wiper

18 juli 2021 08:20

Den är verkligen idyllisk. Fast jag hade inte mycket nytt att fota för jag har varit dit så många gånger förut.

Jag känner precis som du när det gäller värmen i år. Den tar knäcken på en. Det var så många fjärilar i fart en så man fick värja sig för dom men jag gillar det.

Ja du den låten har man gått och sjungit på som tonåring. Man hade touperat hår så det var så högt upptill. Jag var så smal och har så varit tills jag var 55 år sen blev jag överviktig av hormonella orsaker och inaktivitet.

Ha en fin dag själv trots värmen.

Kram

 
Ingen bild

Paola

20 juli 2021 21:19

Det märks att Anita var idolen då, så lik du var henne på de bilderna👍😄 Sånt är livet med Anita är en odödlig klassiker!

Malin wiper

21 juli 2021 08:28

Hon var väldigt populär. Kul att du tycker jag var lik henne ;) Jumpern gjorde mycket för den köpte jag för att den var så lik hennes ;)

Det är verkligen en odödlig klassiker

Ha en fortsatt fin vecka
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards