Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 maj 2021

Harley Davidson 1997, Steppenwolf, Smart Fritid och Alexandro Querevalu

Av Malin wiper - 30 maj 2021 15:30


 

På denna gångväg ner mot centrum promenerade vi i förmiddags. Vi hade tänkt gå till slussarna men vi valde den stora parkoasen istället för det var lite långt till slussarna i dag. Vi är lite ur form men ville ändå komma ut på en promenad


 

Sen såg jag två killar som åkte in mot rondellen till centrum på motorcyklar. Den längst bak är en HARLEY-DAVIDSON från 1997. 


Klicka här för att se en annan Harley Davidson från 1997 

 

        

Detta är en klassiker som jag aldrig lessnat på. Skulle även vilja se om filmen Easy Rider från 1969. Steppenwolf med Born to be wild


  

Vi gick förbi Åsby Floristen och dom hade öppet i dag söndag i och med Mors Dag. Det var så blomstrande och fint därutanför. Min son har gratulerat mig på Mors Dag.  


 

Här var vi nu framme vid den stora parkoasen med sin isbjörn som skulptur

 

 

För några år sedan så fixade dom till parken så nu finns det sittplatser även en bit ovanför fontänen

 

Klicka här för att se hur en man bygger sina vindskulpturer för vägg


 

Sen gick vi upp till utegymmet som ligger ovanför parkoasen. Där dukade vi fram fikat som bestod av varsin muffins. Kaffet drack vi i dom fina emaljmuggarna från Smart Fritid

 

Jag fotade med mobilen för att lägga in på Instagram men flera bilder kom in på en gång och det var inte meningen. Jag måste lära mig detta men orken tryter i och med bloggen och allt annat jag vill göra på dagarna. Om jag slutar blogga då kan jag orka med både facebook och Instagram men jag vet inte om jag vill. Att det är segt beror på både min utbrändhet, nackskada och högkänslighet. Dom krockar med varandra så jag kan bli hjärntrött emellanåt


 

Här häller min man upp kaffet i dom snygga emaljmuggarna och det smakade så gott att dricka ur dom och dom var så bekväma att hålla i. Kändes riktigt lyxigt


 

Min man njöt också av kaffet i sin fina emaljmugg med fiskar på. Allt han äter nu smakar knappt nåt så det är ingen höjdare för honom att äta nu men han måste få i sig näring. 

 

 

På andra sidan bordet sitter jag och njuter av att dricka kaffet i min nya emaljmugg


  

Här får jag en bild av min man som körde igång på en träningsredskap på utegymmet


  

Nu är min man helt skägglös. Först tog strålningen skägget och nu mustaschen. Det tunnades ur så han fick raka av allt. Strålningen påverkar skägget men inte håret. Det lär dröja innan han får tillbaka skäggväxten för när strålningen är klar så kan det ta 2-3 veckor innan han börjar bli bättre igen. Han är svullen i munnen också så därför ser munnen lite konstig ut men det går också tillbaka


 

Sen blev jag fotad vid ett träningsredskap men jag har inte använt nåt av dom som finns där, dumt nog


 

Solen gassade så det blev lite ljust i ansikte och hår men det är ju sommar 

 

       

Alexandro Querevald med Paracas. 

 

  

Med detta så önskar jag er en fortsatt härlig söndag 

 

#Promenerade #Harley #Steppenwolf #Floristen #Parkoasen #Emaljmuggarna #Träningsredskap #Skägglös #Alexandro

 
 
Ingen bild

Gunilla

30 maj 2021 20:40

Vilken fin söndag ni haft och fikastunden så mysigt och kaffet
smakade gott i de ny muggarna kan tro.Det är jättefina omgivningar med grönska att sitta och njuta ute i det fria.
Vilken vacker mamma, det är klart du saknar inte länge sedan hon gick bort.Konstigt saknar man mer när det gått en tid.
En fin början på veckan önskar jag!
Kramar!

Malin wiper

31 maj 2021 05:29

Det var verkligen mysigt. Det var verkligen gott att dricka kaffe ur dessa fina koppar.

Det är så fint i den parken men vi satt ovanför för där finns bord till bänkarna. Mamma var verkligen fin och man ser att det är på 1940-talet i och med frisyren. Jag hade lika mörkt hår som hon fast hon hade vackra pepparkaksbruna ögon.

Ja du det är sorgligt när man mister sina föräldrar. Det är overkligt att dom inte finns längre

Hoppas du haft en fin och skön helg
Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards