Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 mars 2021

Håkans Hembageri vårfika, Praliner, Harproli Dala Sushi och Brahms' Lullaby

Av Malin wiper - 26 mars 2021 17:15


 

Det har varit riktigt vårväder i dag och rätt vindstilla och efter att jag promenerat ett tag så tog jag en utefika hos Håkans Hembageri. Jag valde en vaniljbulla, riktigt god, och till den cappuccino och det smakade ljuvligt utomhus.


 

Dom själjer just nu otroligt fina lyxiga praliner


 

Dom har även lite annat godsi såsom chokladkola, kokos fudge och gräddkola


 

Här dras det in lite nya vårblommor  till ICA Matkassen.


 

En cykel har kommit på kant med tillvaron


 

Lite vackert utanför Åsby Floristen

 

        

Harproli med Hallelujah på munspel


 

På Hammartorget hade dom torghandel med både godis och olika saker för 10 kr/st


 

Jag blev så trött och slö i och med att jag sover lite oroligt och därför köpte jag med mig sushi från Dala Sushi så jag slapp göra lunch. Jag valde ut tre sorter och tog 3 av varje sort. Dala Sushi har kvalitets sushi så man blir alltid nöjd

 

                           


eks 33

 

Här har jag lagt upp min sushi på tallrik och jag drack öl till av märket Stockholm. Köpt på Matpiraten. Den var rätt god med en liten parfymig smak som sen utmynnade med lite beska på tungspetsen men väldigt fint avvägt. Jag fick en liten förnimmelse av choklad också. Klicka här för att se hur man äter sushi på rätt sätt 


       

Brahms'Lullaby för Meow - Lunch dream of Haburu

 

Jag har varit ute 2 gånger i dag och sen har jag fortsatt att städa min mans kontors-datorplats. Skall överraska honom tills han kommer hem. Han har nu fått åka från Örebro Sjukhus till Västerås sjukhus för att vara där resten av tiden. Det är bara 2 mil dit men det går ju inte att hälsa på i dessa tider så man får hålla kontakt på mobilen. Han är mycket piggare nu och kan äta soppa. yoghurt, potatismos och köttbullar som han mosar. Jag känner inte igen hans röst så jag blir lite full i skratt men han kan inte börja träna förrens det har läkt ihop. Sen kan det bli frågan om Logoped med tungträning mm. Jag är så glad att han mår så pass bra så han både kan ringa och messa. 

 

Nu önskar jag er en härlig fredagskväll vad ni än skall hitta på

 

                   


#Vaniljbulle #Praliner #Vårblommor #Floristen #Harproli #Torghandel #Sushi #Dream

 
 
Amisa

Amisa

26 mars 2021 19:11

Vilken rolig katt, jag skratta gott när jag såg honom! Hur kan det komma sig att dom alltid måste vara mitt i det man håller på med?

Ha det bra, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

26 mars 2021 21:28

Den var verkligen rolig och gullig :) Det är verkligen typiskt att dom skall vara där man är och håller på med nåt

Ha det bra kram

 
Ingen bild

Gunilla

26 mars 2021 21:48

Vilken fin katt nästan lika fin som våran katt.
Våran katt bjuder på många skratt,när vi lagar mat och han känner
doften av kyckling och stek då sitter han till bords och väntar på mat.Gör alltid en form med mat till honom då han inte skall äta kryddad mat som oss.Tycker han väntan blir lång då hämtar han oss och går till köket.
Vad gott du åt och ett glas öl, härligt.
Godnatt eller godmorgon!
Kram!

Malin wiper

27 mars 2021 12:18

Härligt att ni har katt och dom har ju sån olika personlighet. Ingen är den andra lik

Vad kul detta att han gillar lukten av kyckling ;) och vill vara med och njuta. Vad härligt att du anpassar maten efter honom så han får vara med.

Sushin var verkligen god

Ha en jättefin lördag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards