Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2020

Käkproblem, bettskena och Dentist song

Av Malin wiper - 17 september 2020 16:45



 

Ekulf

Jag fungerar inte så bra just nu för jag har fått tillbaka problemen med att bita ihop käken på natten och skära tänder. Tänderna på vänster sida i underkäken är så starkt påverkade nu så inte ens värktabletter hjälper så jag skall undersöka om nån tandläkare kan ta emot mig inom en snar framtid. Det har varit bra nu i nästan ett år. Jag har försökt med bettskena men det funkade inte så om inte tänderna är helt förstörda i rötterna så får dom göra en riktig bettskena åt mig hos tandläkaren. 

 

                animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031

 

Detta gör att man inte sover ordentligt och får noll ork på dagarna. Det har eskalerat dom sista dagarna så jag måste göra nåt åt detta. Nu hjälper inte heller avslappning, käkgymnastik och andningsövningar fullt ut. Förut har jag lyckats själv att stoppa detta men nu funkar ingenting så jag måste be om hjälp än om jag drar mig för att i detta läge gå till tandläkare men måste man så måste man. Så fort man blivit fri ett bekymmer så kommer nästa. Detta har resulterat i att jag inte kan äta på vänster sida så jag går nu på välling, mosad banan, mosad potatis och morötter. Precis som jag gjorde då jag hade magproblemen.

 

         

Tur att jag inte har tandläkarskräck för då hade jag inte kollat på detta klipp. Little shop of horrors - Dentist

 

Vi får se om jag drar mig tillbaka nån eller några dagar. Hjärtlig hälsning från Malin

 

                                      


Fyndiq

 

 #Käken #Bettskena #Horrors

 
 
Ingen bild

Syrran

17 september 2020 17:38

Men din stackare, ska det aldrig få vara bra?! Men förstår ändå att detta kommer då du inte mår bra av hur allt ser ut just nu. Själv har jag fått insomnia och ibland tar det flera timmar innan jag somnar och när jag väl somnar är det mycket drömmar. Tror det blir bättre när flytten är över :-)
Hoppas du kan få snar hjälp med detta så du slipper ha ont!
kram från Syrran

Malin wiper

18 september 2020 09:07

Jag försöker se positivt på saker nu men det är nog det undermedvetna som ger sig till känna. Det lät inget vidare med insomnia och jag känner igen mig för det ta lite tid innan jag somnar också. Hoppas verkligen det blir bättre för dig när ni är klar med flytten och får bo in er och komma till ro.

Jag har inte haft så många mardrömmar på ett tag för jag brukar kolla på nåt humorprogram innan jag lägger mig och det påverkar mig positivt.

Jag tror att en bettskena kan förbättra allt. Vi får se hur det slutar.

Tack för din omtanke syrran

Sköt om er ni båda
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

18 september 2020 11:47

Vilket elände nu när du kände dig bättre i magen, så kommer det här.Är kanske alla spänningar och så oron, då biter man ihop käkarna.Man mår inte bra i allt som händer och funderingar dyker
upp på natten.
Kan bara hoppas att du får hjälp hos tandläkaren men inte den du visade fniss.
Varma kramar från mig!

Malin wiper

18 september 2020 12:02

Det är nog som du säger spänning och oro som gör detta. Jag skall testa en gång till med den bettskena jag har genom att träna och ha på mig den nån timme på dan så jag vänjer mig. Ja du den tandläkaren vill man inte träffa på ;)

Om inte bettskenan funkar nu heller så får jag kosta på mig en från tandläkaren. Alltid är det nåt som krånglar och så har det varit i flera år nu men inget som tagit död på mig än

Tack för din omtanke och fina kommentar

Gulliga du
Ha en fin dag
kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 september 2020 13:53

Stackars dig Malin, är det inte det ena så är det det andra. Hoppas du får tid till en tandläkare snabbt, en som kan hjälpa dig på bästa sätt om inte bettskenan hjälper. Så jobbigt du har det!
Styrkekram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 september 2020 14:02

Tack för din omtanke. Jag har tack och lov ett bra läkkött så i dag är det lite bättre men jag måste göra nåt åt detta ändå för till slut så kan rötterna gå sönder och då är det kört

Vad gullig du är Karin

Stor varm kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards