Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2020

Tall, Vindruvor, Båtar. Veterantraktorer och Simply Three

Av Malin wiper - 23 augusti 2020 08:30



                        

 

En tall som var formad som en sjöhäst. Jag sätter in lite bilder jag fotat sen förut.

 

                  animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017 

 

Vindruvor hos M&L dit vi var på grillkväll för ett tag sen. Klicka här för att komma in på del 1. Klicka här för att komma in på del 2

 

 

Härlig syn från en åker

 

      

Knivsta-Sigtuna Veterantraktorklubb Sigtuna möte 2019 (Volvo BM traktorer)

 

 

Båtar liksom bilar och motorcyklar är bra motiv

 

    

På väg ut från Öster Mälarstrand

 

 

En bild från Köpingsån

 

  

Det jobbas för fullt med utbyggnaden från vårt ICA Matkassen. Det skall bli Café & Restaurang 

 

I går eftermiddag fick vi några välbehövliga regnskurar. Efter det blev luften så skön att andas och svetten i ansiktet stannade av. I dag skall jag tona håret för det är så solblekt nu och sen fortsätter vi att fixa hemma. Vet inte om vi kommer ut nåt i dag. Utslaget börjar sakta minska i storlek på foten och det har blivit ljusare och svullnaden är nästan borta. Det känns helt underbart. Nu önskar jag er en skön och vilsam söndag

 

                                 1

Paraply i hållbar kork från Grönt Kontor DK 

       

Simply Three med låten Rain


#Sjöhäst #Vindruvor #Knivsta-Sigtuna #Båtar #Köpingsån #Simply

 
 
Amisa

Amisa

23 augusti 2020 10:21

Kul träd! Jag tänkte inte på att den liknade en sjöhäst förrän jag läst vad du skrivit.

Jag gillar dom gamla grållarna, dom verkar så behändiga och flexibla i sin storlek. Gamla träbåtar får också mitt hjärta att slå lite extra, kanske har att göra med min barndom då mina morföräldrar bodde ute vid skärgården.

Skönt att din svullnad börjar avta och du mår bättre igen!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

23 augusti 2020 10:24

Det slog mig direkt att det såg ut som en sjöhäst. Jag gillar också gamla träbåtar dom är så snygga och blir bättre på bild än bara vita plastbåtar.

Vad härligt att dina morföräldrar bodde i skärgården då har du fått din grund där för ditt naturintresse och vackra miljöer

Det känns helt fantastiskt att hudutslaget börjar minska både i storlek och färg. Tack för omtanken

Ha en fin dag

 
Ingen bild

Gunilla

23 augusti 2020 10:53

Häftigt träd och det är något visst med träbåtar åkt
då det var tändkulemotor och det tuffade på.

Så skönt att se att det går åt rätt håll med dig och kan tro
du tar dig en lättnaden suck att det ordnar sig och slippa oroa sig för sjukhusbesök.
Ha en fin söndag! Kram!

Malin wiper

23 augusti 2020 11:49

Ja du det såg verkligen roligt ut. Det är verkligen nåt visst med träbåtar. Dom är även roligare att fota än alla vita plastbåtar

Jag är verkligen lättad och hoppas att utslaget försvinner helt när jag ätit upp hela antibiotikakuren.

Tack för omtanken. Hoppas du har en fin och skön söndag

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards