Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2020

Little Richard, övningskörning och lite idyll

Av Malin wiper - 10 maj 2020 13:00


       

Såg häromdan att Little Richard har dött så det får bli en låt med honom. Jag väljer låten Let the good time roll. 

 

                animated-piano-image-0047 

 

  

Åkte förbi ett ställe där en tjej höll på att övningsköra på motorcykel. En lärare åkte på sidan om och kollade. Tyvärr fotade jag genom bilrutan för jag ville inte störa dom så jag fick bara en bild som gick att använda

 

       

 

Gillar när man möte en mäktig traktor på en liten idyllisk väg

 

 

Eller att bara få se ett gammalt trähus långt bort i fjärran. Snart ett minne blott

 

                                                           

 

 

Eller att bara åka in i idyllen och drömma sig bort

 

 

En tid vi inte kan besöka utan bara resterna efter den tiden. Vår tid kommer också att bli forna tider vad det lider

 

 

I utkanten av ett villaområde kan det också dyka upp nåt fint att vila blicken på

 

   

När man åker ut med elbilen på små vägar så får man lite återhämtning och man får drömma sig bort i det vackra som dyker upp framför ens ögon. Det är att leva i nuet. Jag vaknade inte förrens 09.00 i morse och då såg jag att det regnat rätt mycket i natt men det är inte så kallt. Det blir till att städa lite hemma och fixa med lite annat. En promenad finns också inskrivet på schemat. Ha en vilsam, säker och skön söndag mina kära besökare     

 

                  

 

 

Little #Övningsköra #Traktor #Idyllen 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 maj 2020 17:14

Så fint att ni kom er iväg på en runda i naturen och längs fina grusvägar. Tack och lov så finns det rätt många sådana kvar ännu, åtminstone i Roslagen där vi brukar vara nu och då men också här hos oss på Åland. Idylliskt är det.
Nu regnar det här hos oss också.
Ha det gott Malin på bästa sätt!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 maj 2020 06:31

Det kändes verkligen bra. Det låter härligt att ni har sån idyll hos er där också

I går regnade det men i dag skiner solen men det är bara nollgradigt

Ha det gott själv Karin
kram från Malin

 
Jennifer

Jennifer

11 maj 2020 05:10

Ingen aning vem artisten i början är :P

http://jennifermarie.se

Malin wiper

11 maj 2020 06:32

Det förstår jag så väl för du är så ung. Han var ju rätt mycket äldre än mig också så jag är mer uppvuxen med ex The Rolling Stones och The Beatles mfl

Ha en fin dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards