Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2020

Hurts IKEA, Marouk bulle med dadlar och Laleh

Av Malin wiper - 10 maj 2020 08:00


  

Vi köpte denna hurts genom nätet när vi flyttade hit för 3 år sedan och där har vi sånt som skall till återvinning, sopsortering. Det går ju även att ha den som sittplats. Vad jag inte fattar är hur vi kunde göra oss av med dynan som ligger ovanpå och köpa två trista sittunderlägg. Denna är ju så läcker och hade passat i vårt kök som går lite i retro. Den har ju ett garfiskt mönster och sånt gillar jag. Klicka här för att se några kuddar i grafiskt mönster 

                        

                                           

                                                       Kuddfodral i grafiskt mönster från Åhlens                                      

 

Så här tråkig ser den ut nu så vi skall liva upp den så fort man kan besöka butiker igen. Eller också byter vi bara dynorna till såna som  lyser upp lite mer. Det kanske även finns hela dynor att köpa till hurtsen som är färdiga. Fast nu är prioriteten att ta sig igenom denna pandemin så inget känns så bråttomt längre

 

Klicka här för att se en likadan hurts men i vitt med en dyna som är randig i svart och vitt. Den kostar 750 kr så vi gjorde verkligen ett fynd när vi fick den för 300 kr. Den är väl egentligen till för leksaker men den funkar till annat också. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev ang köpet och det är från 2017

 

       

Dagens vindflöjel del 10

 

 

Vi hade inte tänkt fika ute på ett tag men vi kunde inte låta bli då vi ändå var nere i centrum i går. Här håller Siba upp helt nybakade bullar som går under namet Marouk och dom innehåller dadlar. Tyvärr så finns det inget ställe att länka till då det gäller detta bröd. Dom finns att avnjuta på Hallsta Café & Restaurang

 

 

Vi testade varsin till kaffet och dom var nåt helt nytt för gommen. Inte så söta som vårt vanliga vetebröd men väldigt mättande så man behöver egentligen bara en halv var och dom går lätt att bryta i bitar. Dom har bitar av dadlar som innehåll och dom dadlarna är extra goda för annars brukar jag inte gilla dadlar. Vi köpte med oss varsin hem som vi fryste ner men vi delade dom i 4 delar för det räcker med två bitar till en kopp kaffe

 

 

Så här ser bullen ut uppifrån.

 

 

Vi satt ute och njöt i vår egen vrå för på den andra uteplatsen satt det så pass många så vi kände oss mer bekväma här. Man sitter som på en liten scen och tittar ut över centrum. 

 

                             


                                                                                                 Dukat bord och Interiör 

Jag har fler bilder från då vi var ute med elbilen i fredags men jag har inte fått dom klara än i fotoprogrammet. Jag brukar beskära bilderna och fixa kontrast mm om det behövs

 

  

Vackra tulpaner. Ha en fin och vilsam söndag. Det enda vi skall göra är att promenera och sen fixa lite hemma. 

 

                       animated-tulip-image-0004

 

     

Här kommer en låt med Laleh som heter  Det kommer bli bra. Den fick jag en länk till över mejl från min son. Jag gillar Laleh och har haft inne en del låtar med henne. Vilken fin låt och text. Annars är låten en stund på jorden min favorit och jag får gåshud av både hennes sång och text. Klicka här för att höra den. Jag har nyss haft den inne men då i samband med en den är ett soundtrack till (En man som heter Ove). I och med värdsläget så tänker jag mycket tillbaka på mitt liv just nu och allt man varit med om och även råkat ut för. Jag är väldigt förvånad över att jag fortfarande finns på jorden så nu är varje dag en bonus. 

 

#Hurts #Vindflöjel #Marouk #Laleh

 
 
Ingen bild

syrran

10 maj 2020 08:54

Dynan ni hade tidigare såg väldigt tunn ut, kanske var den obekväm och därför bytte ni... De nya ser mycket mjukare ut :-) Varför inte bara klä om dem? Ni hittar säkert något läcker tyg i stuv så blir det ju billigt också :-)
Ha en bra dag!
Kram från Maria

Malin wiper

10 maj 2020 09:22

Jag började tänka efter och har en liten aning om att den var tunn och lite sliten. När jag tänker efter så har vi lite tyg kvar sen förut så det var ett bra tips från dig att klä om dom. Sen kan man ju skicka efter tyg eller stuvbit på nätet.

Tack för tipset syrran

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 maj 2020 09:45

Ja, klä om dynorna, har du tyg så kan du säkert fixa till det en stund när du känner för det. Hurtsen är ju väldigt snygg.
Dadelbullen ser god ut och är dessutom praktisk när man kan dela den i lagom bitar på det sätt som ni nu har gjort.
Ha en fin söndag Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

10 maj 2020 09:58

Det blir min man som får klä om dynorna eller så hjälps vi åt. Hurtsen passar så bra till vår sopsortering. Vi tänkte så också att brödet går ju så lätt att bara bryta av en bit.

Ha en fin söndag själv Karin
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards