Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Malin wiper - 14 mars 2020 18:00

  

Här följer lite överblivna bilder jag fotat under en tid för jag har inget nytt att komma med just nu. En gul cykel som lyste upp.  


 

I ett av dom här höga husen bodde vi då dom hade stambyte i vår trappuppgång. 


 

Nu har husen fått jättestora siffror på husväggarna ut mot gatan och i siffrorna står gatunamnen också. Det ser så häftigt ut och syns så bra för dom är verkligen stora. Det är Hallstahems hus detta också och dom kostar verkligen på sig att göra det mysigt och bra för sina hyresgäster


 

Min man på väg genom allén ner mot centrum för ett antal dagar sen. 

 

  

En bild från Köping dit vi var med sonen när han var till oss. Vi promenerade på en gångväg intill Köpingsån men jag fotade jättelite för det var inte länge sen vi var dit och då med min mans bror. Klicka här för att se det inlägget


        

Shivaree med Goodnight Moon. Shivaree är ett amerikanskt band som bildades 1997. Dom upplöstes officiellt 2007 efter en mycket kort kampanjturné av sitt sista album "Tainted love"

 

                

                   via GIPHY 

Vi har tappat greppet lite och gick inte ut på en andra promenad. Vi är båda lite trötta och det tror jag beror på att man blir påverkad av samhällsklimatet. Förut lekte en massar barn i lekparken nedanför vår balkong men nu är det helt dött där och det är man inte van vid och saknar. Det känns som tystnaden har lagt sig över bostadsområdet som annars inte heller varit så livat men nu känns det tomt och öde. Det hördes ju nåt i alla fall på helgerna än om väggarna är tjocka här. Nu hade det varit bra att ha en bil igen för än om man måste vara försiktig så hade man ju i alla fall kommit ut lite. Hoppas ni har det roligare än vi..  Snart får jag spela "pessimistvisan"..  om det hade funnits nån

 

     

Det fanns istället ett klipp som heter Pessimistkonsulten med gruppen Euskefeurats. Dom är en musikgrupp från Piteå som bildades 1977. Dom höll på till 1995, sen uppstod dom 2005 och är fortfarande aktiva. Det är både humor och musik i klippet 

 

#Cykel #Husen #Siffror #Köping #Shivaree #Euskefeurats

Av Malin wiper - 14 mars 2020 14:00

 

Vi promenerade ner till vårt ICA Supermarket Matkassen för att handla lite mer än vi redan gjort för att inte stå där utan om det blir ännu allvarligare läge. Jag har aldrig sett sen jag kom hit så lite folk på butiken som det var i dag. Vi har ju inte bil längre utan hyr så vi måste promenera ner till centrum för att handla och det har även gjort att vi rör på oss ännu mer

                 

 

Detta bar vi hem denna gång. Pasta, soppor, havregryn och toalettpapper. 

                          

 

Dessa viktväktarnas burksoppor kostar nu bara 15 kr/st. Min man har förut testat deras Het Nudelsoppa och säger att den är jättegod. Vi köpte även Linssoppa och grönsakssoppa

 

                                     


                                                     Elon 

 

Tack och lov så hade dom dessa ekologiska fiber havregryn kvar för dom är godast. 

 

 

Så hyllan med dom billiga var helt tomma

 

 

Denna sort av toalettpapper var dom enda som fanns kvar och dom kostade 2 paket för 50 kr. Vi köpte 4 st men har även hemma rätt mycket sen förut

 

             

                via GIPHY 

 

Hushållspapper fanns det rätt mycket kvar av

 

 

Mjölkpulvret var slut och vi vill inte ha kondenserad mjölk för den är för söt

 

Jag har nog aldrig varit med om nåt liknande som det som händer nu. Att vi fått det så allvarligt tror jag beror på att folk reser mycket mer nu än då jag växte upp. För då hade vi också en massa allvarliga influensor såsom Hongkonginfluensan som härjade 1968 och och var en pandemi. En miljon människor dog i denna. Sen hade vi Asiaten influensan som upptäcktes 1956. I den dog 5 miljoner människor. Rapporteringen var inte densamma då eftersom vi inte hade den tekniken som vi har i dag. Det har funnits ännu fler men det går ju att läsa om på google. Det känns lite overkligt som om man är med i en katastroffilm.

 

              

Det känns i alla fall inte som man vill åka bort utan säkrast är att hålla sig hemma eller gå ut och promenera så man känner att nåt händer i alla fall. Det handlar ju hela tiden om coronaviruset på media så man måste ju ta det på allvar. Vi har fått ställa in rätt mycket av sånt vi hade tänkt uppleva men sånt är livet. Vi var uppsatta på hotellrum i Uppsala för att bara njuta och gå omkring. Hade fått ett presentkort på hotellrum av syrran och svågern då jag fyllde år sist. Tur att det håller till 31 januari 2022 

 

 

En kundvagn står på gräsmattan i vårt bostadsområde och det är en rätt vanlig syn numera. Snart får vi nog betala för dessa vagnar på grund av folk som struntar i självklara saker och det är alltid vi skötsamma som blir kollektivt bestraffade. En gång på ett arbete så var det en eller två personer som förstört och inte brydde sig och då skulle vi andra bli av med våra rättigheter också men då ilsknade jag till och sa: Varför skall vi bli kollektivt bestraffade för att några inte sköter sig?. Fick inget gehör först men då sa jag: detta går jag inte med på så dom drog tillbaka beslutet och tog upp det med dom som gjort fel istället. Ha det bra och sköt om er

 

                        animated-heart-image-0260

 

      

Istället för Corona här ett klipp med Ray Peterson och låten Corinna, Corinna. En låt som låg på skivtallrikarna under 1960-talet. Han var en amerikansk pop sångare som var bäst ihågkommen för låtarna Corinna, Corinna och "Tell Laura I love her". Han dog 2005 i en ålder av 65 år 

 

 

#Matkassen #Burksoppor #Havregryn #Toalettpapper #Kollektiv #Ray

Av Malin wiper - 14 mars 2020 09:30


                     


    

Detta är ett rött vin som heter The Great Bonza från 2017. South Eastern Australia. Det är ett vin som vi haft på vår barvagn och när sonen var hit sist så drack han lite av vinet. Han tyckte det var fruktigt, milt, vaniljsmak, plommon och hade en väldigt god eftersmak, det håller 14,5% i alkoholhalt. Min man testade ett glas också och tyckte samma som min son. 

 

                                    


                                                                      SoloStocks  

      

UB40 med låten Red Wine

 

 

Detta är marshmallows som är hemgjorda hos Hallsta Café & Restaurang. Dom såg väldigt fina ut men jag avstår på grund av att jag då spårar ur. Ville ändå fota dom eftersom dom gör dom själva och skall vara supergoda.

 

 

I dag är det 4 grader kallt men soligt och fint med klar himmel. Denna syn såg vi häromdan då det första torghandeln kommit till Hammartorget. Dom säljer jättebra strumpor där så både min man och jag har köpt några gånger

 

 

Jag har inget mer att skriva om just nu så jag avslutar med ett vårtecken utanför Åsby Floristen. Nu skall vi ut i verkligheten och ta en promenad. Vi skall även handla hem lite av sånt man behöver ha hemma om man inte kommer ut. I går var vi på vårt Apoteket Hjärtat och det var fullt med folk där och det hamstras för fullt. Jag hade nästan slut på Levaxinet det är ett tiskott så jag har egentligen inga vanliga mediciner och det är jag tacksam för. Dom är otroligt trevliga och hjälpsamma på detta apotek och jag är nog tjatig när jag skriver om det igen. Skönt att ha ett sånt bra Apotek i Hallstahammar. Hoppas ni får en härlig lördag mina fina besökare 

 

                                       

 


#Bonza #UB40 #Marshmallow #Hammartorget #Hjärtat

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards