Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 juni 2019

Av Malin wiper - 2 juni 2019 14:45


 

Vi köpte oss en ny drömfångare på Små Hjärteting för ett tag sen. Den vi hade som jag fått av Annelie för länge sen har blivit sliten med åren.


 

Drömfångaren upptill


 

Dom hade dessa fyra på en vägg och vår sitter längst till höger  


                                             


                                                                                              Hedbergs Guld

       

Här hänger den nya drömfångaren på min sida av sängen men den syns inte så väl på fotot eftersom den är vit


                             

Drömfångaren vi hade förut hade jag fått av min bloggvän Annelie. Den fick jag redan 2011 så den har suttit på en vägg i vårt sovrum. När vi flyttat så har den hamnat på andra platser i sovrummet och den var även med hit till Hallsta. Tyvärr så blev den lite sliten på slutet därför bytte vi ut den nu men den har hållit i 8 år och det är inte illa   

 

                         

Så här såg drömfångaren ut som vi hade 2009 då vi bodde i eget hus på Strandvägen i Vaggeryd. Den köpte vi på High Chaparall. Då hade jag inte lika bra kamera och kunde inte heller fixa till bilderna så dom är inte så tydliga

 

         

 

Snart är det studenten på gång och hon på disken låg dessa fina kort

 

 

Snygga tillbringare för goda sommarsafter

 

 

Vi köpte med oss lite Rooibos te (olika smaker) som vi fick för halva priset eftersom datumet snart går ur. Tet kommer från Björklunds kafferosteri. Sen köpte vi av deras fina goda fikonmarmelad. Min man får dricka av dessa tesorter för jag har känslig mage just nu så jag dricker rooibos utan smakämnen tills vidare. Klicka här för att se alla deras tesorter

 

 


Nu är det vackert ute med alla blommor, buskar och lövspruckna träd


 

Fångade en duva på bild igen. Duvan ser lite sträng ut

 

             

I dag har vi bara städat och gjort sånt som vi ligger efter med. Vi har haft sol hela dan och det är 19 grader varmt med lite lätta vindar. Önskar er en fortsatt fin söndag 

 

     


#Hjärteting #Drömfångaren #Annelie #Buskar #Duva

Av Malin wiper - 2 juni 2019 09:45

     

Här kommer ett bildspel från bilder jag tog i går då vi besökte Vinylcafeét i Västerås. Vinylcafeét ligger i Saluhallen Slakteriet. Det är Susanne Croner som driver stället och som ni vet så driver hon även Hallstaparken. Jag har fått arbeta länge med bilderna för det är svårt att fota i mysljus för det blir gärna för mycket med röda och gula toner. Till slut blev bilderna visningsbara men det blev ingen bra bild på mig för jag stod i för skarpt ljus. Susanne Croner har målat tavlorna som förekommer i klippet ex Johnny Depp, Louis Armstrong, Rigmor Gustavsson och John Lennon. Så hon är även konstnär. Ni ser henne på en bild med hela sitt fantastiska gäng som arbetar där. Vi myste och njöt hejdlöst av både miljö, stämning och bra bemötande, plus supergoda smörgåsar 

 

Klicka här för att se när vi var dit sist

 

 

En tavla med motiv Astrid Lindgren hängde så fint på en vägg och hade fått belysningsslinga. Under Astrid stod det: Hade jag kunnat förgylla en enda dyster barndom, då är jag nöjd. Så fint!

 

 

Utanför ingången till Vinylcafeét så strömmade det ut musik från en skivspelare som stod på ett bord med lite annat och det filmade jag i klippet ovan. Det är så kul med cafén som sticker ut och ger det lilla extra. Det vill till fantasi. Det behövs en blandad kompott av ställen. 

 

                                               animated-rain-image-0033

 

När vi ändå åkte in med bussen och träffade min mans bror så hade vi tänkt ha en heldag men det regnade hela tiden och vi hade glömt ett av två paraplyer. Sen har min man haft ont under vänster häl några dagar och det förvärrades så vi bestämde oss för att åka hem. Efter bussresa med flera byten så är man rätt mör. Typiskt att det är fint väder i dag. Nu skall jag göra lite annat hemma och vi skall städa det sista för i morgon blir det besiktning av lägenheten efter stambyte och renovering. Nu önskar jag er en vilsam och mysig söndag

 

 

#Vinylcafeét #Astrid

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards