Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 februari 2019

Av Malin wiper - 9 februari 2019 19:00


 

Vi tog en sväng in på Åsby Hem & Trädgård häromdan så jag fick tillfälle att fota lite. 


 

Lite pastellfärgat

 

  

   

Orchideér är magiska för dom ser lite olika ut inuti och här kan man få känslan av att en fågel med ben eller en utomjording har satt sig inne i blomman


 

Ett snyggt hängsmycke från deras kläd- och smyckeavdelning. Det sitter på en vit blus med spets upptill


  

  

Inga hinder åt det hållet

 

 

Och ingenting här heller, bra, då är det bara att köra..

 

      

 

På klädavdelningen fanns en topp med kaktusar som mönster

 

 

Blomkruka i form av en apa/gorilla och en läcker kudde. Njut av kvällen kära ni. Kram från Malin

 

 

Syrran och svågerns katt Stilton kan inte hålla sig borta utan måste även vara med och packa. Som hans husse sa så bra: Stilton är "Packad".. Han är ju så söt så jag smäller av

 

#Åsby #Rosa #Magiska #Kaktusar #Stilton

Av Malin wiper - 9 februari 2019 14:00


 

Skådespelaren Albert Finney har gått ur tiden, han blev 82 år. Den sista filmen jag såg med honom var Skyfall (2012) och jag har alltid tyckt han varit en bra skådespelare och det känns tråkigt att han nu är borta. Albert föddes i Salford, Greater Manchester och han var som sagt en brittisk skådespelare. Han är bland annat känd för sin roll i Erin Brockovich (2000) där han spelade mot Julia Roberts för att inte tala om Mordet på Orientexpressen (1974).

 

                                             

 

Finney var son till en bookmaker. Han utbildade sig vid RADA-Royal Academy of Dramatic Art- och gjorde scendebut 1958 med Birmingham Repertory Theatre. Till en början blev det bara Shakespeareroller men 1960 gjorde han succé på Londonscenen som rebellisk ung man i Lögnhalsen. Klicka här för att se ett klipp med hans mest kända roller

 

                                   

 

Både jag och min son kan aldrig glömma då vi såg filmen Annie på bio 1982. Albert Finney gjorde en stor roll där. Klicka här för att se trailern till filmen och där ser ni en skallig Albert Finney. Aileen Quinn som spelade Anni är i dag 47 år gammal så tiden går. 

 

 

Albert Finney med sin fru Pene Delmage som han var gift med från 2006 fram till sin död. Det var hans tredje äktenskap. Han har en son som heter Simon Finney och han är kameraman och Finney fick honom med sin första fru Jane Wenham

 

                         animated-heart-image-0005                                    animated-heart-image-0005

 

     

 

               animated-film-camera-image-0031

 

 

#Albert #Aileen #Pene

Av Malin wiper - 9 februari 2019 08:15


                                


 

Ett vintips från mig. Jag drack två glas av detta vita vin under min födelsedagskväll och blev överraskad av både smaken på vinet och eftersmaken. Det heter De Bortoli Cosa Dolce  Riesling. Vinet har alkoholhalt 12,5% och kostar 75 kr. Det är inte så sött och inte för strävt men väldigt annorlunda smak och när jag hade druckit ett halvt glas så vann det sig mer och mer på grund av eftersmaken som behövde ha lite tid på sig.

 

Blommig druvig smak med endast lite sötma. Inslag av persika, päron, honungsmelon, litchi och fläder. Passar bra till fisk- och skaldjursrätter, gärna med heta asiatiska inslag. Det finns även som rött vin       


     

Iron & Wine med Call It Dreaming. Sam "Sam" Ervin Beam är känd under namnet Iron & Wine. Han är en folkrock/indierocksångare och låtskrivare. Han har släppt flera album, EP och singlar. Dessutom har han släppt ett par album enbart för nedladdning. Beam växte upp i South  Carolina för att senare flytta till Florida. Han bor nu i Austin, Texas

 

Den 18 januari 2018 uppträdde han på Nalen                              


 

I dag skall vi träffa min mans bror i Västerås för att ta en fika och en promenad mm. Hoppas ni får en drömskt skön helg kära ni som tittar in. Sköt om er kram från Malin


#Vintips #Iron

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards