Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 maj 2017

Av Malin wiper - 24 maj 2017 14:15

  

Ett mysigt ställe i centrum där det finns flera bänkar och en snygg tulpanplantering. Ofta sitter det fullt med folk där så det känns toppen att bänkarna används. Denna gång var dom tomma och då passade jag på att fota. På vänster sida ligger Lidl

 

   

   

Samma plats men en soligare dag och mer utslagna tulpaner. Vissa dagar har dom en stor torghandel men just nu sken solen så starkt så jag fick inga bra bilder            

 

  

En av dom eldiga tulpaneran i rabatten

 

 





  

En liten fin välskött parkoas en bit nedanför vårt bostadsområde. Nån gång skall vi ta med oss kaffe och bara sitta där en stund och njuta och kolla in folklivet på gatan framför som är en lång allé. Då kan man ju tycka: vi har ju balkong men omväxling förnöjer..    

 

 

  

Nere vid busstationen har dom en jättefin och rolig plantering med sina höga växter i mitten som ser ut som "Punkare"

 

   

Dom höga växterna på nära håll


  

I huset mitt emot oss så har dom nedre balkongerna en dörr så dom kan gå ut på gräsmattan och sätta upp både utemöbler och grill. Det ser så mysigt ut då dom sitter där och ibland även har ett långbord. Området är så snyggt, lugnt och harmoniskt. Försäldrarna är ute med sina barn på lekplatsen och verkligen engagerar sig. Inte bara mammor utan pappor också och det är som det ska vara.           


 

Så här såg det ut i dag med lite fler möbler

 

   

Lekparken är så fin och välskött. Det som slår mig i Hallstahammar är att det är så rent överallt och skräpfritt. Ha nu en fortsatt fin dag kära läsare  

 

 


#Hallstahammar #Tulpanplantering #Eldiga #Busstationen #Grill #Lekparken

 

Av Malin wiper - 24 maj 2017 08:30



  


Jag fick detta fina roliga vykort från Helena fd Mimmis Magasin i går. Hon skrev så fint och gulligt så jag blev rörd. Jag har varit urusel på att skicka vykort dom senaste åren men skall bättra mig. Hon och hennes familj har också flyttat men inom Vaggeryd till ett helt nytt hus och verkar trivas bra. Hon är dotter till Mimmi och dom båda har skänkt så mycket glädje till samhället genom sin butik genom åren. Det sista dom anordnade var "Mimmis Stickcafé där jag själv fick två nya vänner, det var så givande och mysigt. Alla minnen sköljer över mig nu efter alla 17 år vi bodde i Vaggeryd.          

 

Klicka här för att se lite bilder från Mimmis Stickcafé 31/10 2010. Klicka här för att komma in på ett annat inlägg från 2010

 

   

Minnesbild utanför Mimmis Magasin                               

 

Finstämt och vackert med Kansas här med låten Dust In the wind, en låt som spelats in av många artister bla Scorpions. Kansas är ett amerikanskt progressivt rockband som bildades 1970 i Topeka, Kansas. Klicka här för att komma in på deras fb

 

                                        


Kansas band t-shirt 

 

I dag skall vi ev åka till nåt ställe som har en Jysk butik eftersom det fattas två balkonglådor för att det skall se snyggt och balanserat ut. Tyvärr så ligger dom flesta Jyskbutiker utanför städer i köpcentrum. Nu utan bil blir det en dyr historia att åka extra till såna ställen. Vi har ju ingen direktbuss till Erikslund från oss och det tycker jag är botten. Det drabbar bara dom som inte har bil. Vi skall ta reda på om dom blomlådorna finns i nån butik i en stad. Vi har kollat här i Hallsta men inte hittat några såna som vi redan köpt. Jag är så förvånad över att min ländrygg varit rätt bra en längre tid nu och jag är tablettfri sen rätt länge och det passar jag på att njuta av. Tröttheten vill däremot inte släppa sitt grepp helt men det är bara att ge sig till tåls. Ha nu en skön och behaglig dag

 

                                                                           

 

 #Vykort #Helena #Mimmis #Kansas 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards