Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Malin wiper - 13 maj 2017 20:21

                     


 

Här följer lite fler bilder jag tog i Västerås i går. En trollslända på en husvägg som en fin dekoration

 

                                


 

Detta är Kung Erik XIV som står utanför Domkyrkan i Västerås 

 

Här går man in genom grinden till Botaniska Trädgården bakom domkyrkan. Det är inte lätt att fota med all sol och alla skuggor

 

  

Jag ser verkligen fram emot denna TV-serie     Det blir nog en långkörare..    

       

  

Fantastiska dörrhandtag på en gammal dörr från ett annat århundrade. 


  

Janne visade oss till en butik som heter The House of Taste där dom har olika olika kryddor, oljor mm. Janne köpte två sorters kvalitetslakrits 


  

En blomrabatt som lyste som en sol men var svår att fånga i linsen


  

Blommor i korgar, krukor eller annat såg man lite överallt

 

  

Ett högt torn vid järnvägsstationen                  


  

Västerås hade ju Internationell Matmarknad i stan i går och då spelades det lite överallt. Här ett gäng från Hallstahammar talade en kvinna om för oss men vi glömde fråga vad bandet heter. Är det nån som vet vad det är för band som spelar?

 

 

Detta är Diana Hajiyeva med Skeleton som jag tyckte var bäst i Eurovision Song Contest i år. Det skiljde sig från andra nummer som man redan hört sig till leda. Det var ett innovativt, spännande, gåshudsuppträdande av sångerskan som hade en häftig röst som verkligen levererade. Diana föddes 1989 och är en sångare  och låtskrivare från Azerbijan och medlem i gruppen Dihaj


Nu kom solen fram och vi funderar på att åka till Borgåsunds Hamncafé om det går några bussturer dit i dag. Vi är lite försenade för vi sov för länge. Vi har inte bestämt oss än utan får se hur vi känner oss om nån timme. Hoppas ni får en fin söndag i vårt vårväder som börjar likna sommar. 

 

                    

 

 

 


#Västerås #Trollslända #Botaniska #Långkörare #Dörrhandtag #Taste #Blomrabatt #Torn #Matmarknad #Dihaj

Av Malin wiper - 13 maj 2017 15:36

  

I dag mötte vi upp min mans bror i Västerås och gick igenom Vasaparken in till centrum för att bara mysa, promenera, fika och handla lite. Senare visade Mr J oss ett nytt gammalt fint område som vi inte hade besökt förut och jag skriver om det senare. Bussresan gick toppen och jag är ovanligt bra i ländryggen. Inte så varmt när vi åkte men sen kom värmen men alldeles lagomt       


  

Ett färgstarkt konstverk på en del av Stadshuset. Det lyste verkligen upp och i parken satt det rätt mycket folk och det var Internationell Matmarknad i stan. 

 

Vi gick förbi Global Living Interiör & Konditori dit vi varit och fikat 2 gånger

 

Här har vi äntligen kommit fram till Apotekarbron för att sätta fast vårt "Kärlekslås" i broräcket. Solen sken så kraftigt så bilden blev inte optimal men får duga ändå 


  

Här sitter nu vårt röda kärlekslås ovanför ett guldlås. Vi har satt in en kombination och hoppas det får sitta kvar ett tag.

 

En nostalgitripp med The Seekers och låten I'll never finds another you. The Seekers var en popgrupp bildad 1962 i MelbourneAustralien. Under en kort period var gruppen till och med farliga för The Beatles vad gällde skivköparnas gunst. The Seekers spelade en blandning av pop och folkrock.


  

En björktrast står där i gräset och lyssnar efter maskarna


  

En av flera guldiga dekorationer på ett hus. Det sjöd verkligen av liv i Västerås denna dag då det vankades mat från olika länder och det gick att sitta utomhus för första gången på länge. Vi njöt och jag tyckte hela dan kändes som "Mindfulness"


  

Det blommar överallt och är så sanslöst vackert och nu blommar det verkligen. 


  

Dags för fika på härliga Systrarna Ericsson i Gallerian. Vi tog varsin smörgås med ost och skinka.

 

  

Janne tog en Croque monsieur  som han fick vänta på ett tag. Det är en varm smörgås med skinka och ost. Här ser ni bröderna "B"


  

En drake dök upp på ett fint gammalt tak. Sen gick vi vidare men det får jag ta i ett annat inlägg. Vi var i alla fall ute i rätt många timmar och det går bra när man kan sätta sig ner på en bänk ett tag och sen gå vidare.                                        

 

Ha en fortsatt härlig lördag..  

 

 

 

#Västerås #Målade #Konstverk #Global #Apotekarbron #Kärlekslås #Seekers #Blommar #Systrarna #Janne #Drake

Av Malin wiper - 13 maj 2017 07:00

 


Jag hade en telefontid med en läkare på Vårdcentralen ang THS-värdet och han tyckte det låg bra men inte jag så jag förklarade för honom att jag mår som bäst på 1,8 och till slut gav han med sig och jag kan ta 50 mikrogram Levaxin istället för 25 mikrogram. Han sa att man kan ha upp till 4,0 men jag är påläst i detta ämna och vet att det är nya regler sen länge tillbaka och nu är det högst 2,5 som gäller, och det för att man skall få må så bra som möjligt. 10 augusti skall jag komma tillbaka och ta nytt prov.              

 

Min ungdomsväninna Anki och jag kan prata om detta för vi har samma erfarenhet. Hon har opererat bort hela sin sköldkörtel och jag halva. Därför får hon ta högre dos av Levaxin men upplever samma sak när det gäller vad värdet skall ligga inom för gränser och delar varandras erfarenheter.      

 

 

 

I dag tar vi bussen in till Västerås för att möta upp min mans bror. Vi tar en fika ihop och går sen omkring och myser i stan för det verkar bli bättre väder nu. Bilden föreställer en skulptur på Bondstorget som jag fotade sist vi var dit. Min son kanske också tar sig dit och gör oss sällskap.

 

 

 

Mitt foto över Apotekarbron. På broräcket skall vi i dag även sätta upp vårt kärlekslås.. . Klockan 06.30 var det bara en grad varmt men jag tror det kommer att bli jättevarmt i dag för solen lyser för fullt. Hoppas ni har en underbar lördag att se fram emot 

 

 

                                                 

 


Eric Bibb med Don't let nobody drag  your spirit down. Eric Bibb, född 16 augusti 1951 i New York, New York, är en amerikansk singer-songwriter och gitarrist inom akustisk blues. Han lämnade USA 1970 och har varit bosatt i bland annat Stockholm. Eric Bibb är son till musikern Leon Bibb och far till Rennie Mirro.



 

#Levaxin #Anki #Västerås #Apotekarbron #Eric


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards