Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2017

Tulpaner, tändare och trevliga gäster..

Av Malin wiper - 27 mars 2017 10:30


  

I går hade vi besök av min sons vänner. Vi bjöd på lunch men allt rymdes inte på bordet så dom fick gå och ta maten likt en buffé vid spisen. Jag glömde att fota vad vi åt, det var tunnskivad stekta kycklingfilébitar, blandade rotfrukter, min mans goda currysås och en kall sallad. Min sons vänner Leif och Lena är ett jättetrevligt par som det var roligt att träffa. Leif har vi träffat några gånger förut men inte Lena. Vi trivdes verkligen i deras sällskap, dom var så lättsamma och härliga så det var inga problem alls

 

   

Min son har blivit vegetarian  så vi hade köpt två sorter av vegetariska biffar på ICA. Han tyckte dom var jättegoda och speciellt den stora biffen, sa min son. I ett annat inlägg skall jag visa kartongerna och dom som blev kvar i frysen äter vi upp själva. Vi äter ibland vegetariskt också plus att vi inte så ofta äter rött kött


     

Efter maten drack vi kaffe och min hembakta päronkaka. Jag fixade även till några smörgåssnittar med ost och Jokkmokksskinka som dom har på ICA och är hur god som helst. Vi avhandlade många ämnen vid kaffebordet så allt flöt på och var jättekul. Sen var det ju toppen att få träffa sonen efter en månad sen vi flyttade hit

 

  

Lena och Leif hade med sig en stor vacker bukett med tulpaner i en supersnygg marmorerad färg. Jag är jätteförtjust i just tulpaner. Det var så många så jag fick dela upp dom i två vaser och inser nu att vi måste ha en vas med bredare öppning också. Jag är väldigt förtjust i tulpaner och har även två tavlor med motiv av just tulpaner. Tusen tack snälla gulliga ni..     

 

 


  

Leif ville se min tändarsamling så här ser ni då han och min son packade upp tändarna. Han är också intresserad av tändare så det tyckte han var kul. Jag söker nu ett lagomt stort glasskåp att förvara dom i. Skall ha belysning i skåpet också. Klicka här för att se lite andra tändare på nätet      

 

   

Ytterligare en bild där dom packar upp mina tändare. Bilden ser lite ihoptryckt ut för jag zoomade        


I vårt liv är det full rulle just nu så ingen dag blir nån slödag..  . Jag skall ner till apoteket för att köpa ögondroppar för nu börjar pollenallérgin kännsa av mer. I kväll skall vi åka 6 mil till Eskilstuna för att hämta en tvättmaskin vi köpt över nätet.  Nu önskar jag er en härlig början på en ny vecka som jag hoppas blir bra. Kram från Malin

 

I feel Like Dancing again så därför passar denna gamla låt in med Leo Sayer, You Make me feel like dancing. Klicka här för att höra honom sjunga den i orginal. Leo Sayer föddes 1948 i Shoreham-by-Sea, West Sussex och är en brittisk australisk sångare, kompositör och målare, känd för sitt sceniska uttryck. Han gav ut skivan Voice In My Head 2005

 

          



#Sonen #Vegetarian #Päronkaka #Tulpaner #Tändarsamling #Leo  

 
 
Annelie

Annelie

27 mars 2017 12:16

Vad roligt att ni har nära till din son numera,,, så ni kan träffas lite då och då.
Mums vad din sons mat såg god ut.

Häftiga tändare du har.

Ha en jättefin måndag min vän.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 mars 2017 12:35

Det känns verkligen toppen. Det finns många goda vegetariska alternativ numera.

Hade ännu mer tändare förut men jag har sålt av en del och även gett bort dubletter

Ha en härlig måndag och tack för dina kommentarer vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards