Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2016

Av Malin wiper - 8 september 2016 15:45


 


En tändare i form av ödla/drake från min tändarsamling. Den har jag nog inte visat upp förut                 


 


Här får ni ta del av ett filmklipp som visar hur tändaren fungerar. Elden kommer ur munnen på draken, glömde fylla den, därför ingen låga. När jag började samla på tändare så var det bara roliga tändare som gällde men sen till slut så kom lite mer vanliga tändare med i samlingen men då lite äldre modeller och såna med logga på.                   

 


Peter, Paul & Mary med Puff the magic dragen. Peter, Paul & Mary var en amerikansk trio som bildades 1961 i New York. Deras storhetstid var 1960-talet. Mary Travers dog 2009 men dom andra medlemmarna lever fortfarande. Gruppen har återuppstått senare också och dom var engagerade i fredsrörelsen och medborgarrättsrörelsen. Dom sjöng bland annat på den stora marscen till Washington 1963 där Martin Luther King höll sitt berömda tal

 

 

                                                     

 

 

Klicka här för att höra gruppens mest kända låtar. Klicka här för att höra vår svenska sångare Lalla Hansson sjunga samma låt Puff the magic dragon. Lalla Hansson har jag sett i verkligheten på Restaurang Martini här i Vaggeryd. Där nu Spis restaurang ligger. Numera finns ingen kvällsrestaurang här med underhållning men man vet aldrig vad framtiden kan bjuda på 

   

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2009 då vi såg Lalla Hansson live på Martini

 


 

Jag har sovit som en stock i natt för min man kom hem sent i går kväll. Det känns helt underbart och jag är så glad att han haft det så bra däruppe hos sin släkt och har fått umgås lite mer med sin bror. Dom har varit upp till deras stuga som ligger idylliskt till också. Hans mamma njöt också av att ha sin son där. I dag har min man varit till  arbetet som nu är idéellt och utan schema, inte kan man bara sluta göra nåt för att man uppnått en viss ålder. Så länge man kan och inte kroppen säger ifrån så är det livsbejakande att ta del av det som finns runt oss.                     

 

 

   Nu säger jag hej!, för denna gång med en lite äldre bild av mig. Plattångat hår och förra glasögonen  


 

 

#Tändare #Drake #Mary #Lalla #Man   

Av Malin wiper - 8 september 2016 10:51


  

A-G och jag har varit till Gym Plus i dag för ett träningspass. Vi träffade då Mikael Johansson som driver gymmet. Det var lyckat för jag ville att han skulle visa hur ett nytt träningsredskap fungerade               



Här ser ni Mikael bredvid det nya träningsredskapet          

 

   

Jag filmade Mikael då han visade hur träningsredskapet skall användas. Han är otroligt bra instruktör, tydlig i sitt språk och har en vänlig utstrålning som gör att man lyssnar och lär sig lättare. Bra för en utbränd hjärna som min...  Fast detta redskap kan inte jag använda själv på grund av för många skador.

 

  

Jag fick fota en kvinna som vi träffar ofta där och hon har gått på gymmet i 3,5 år. Hon är så positiv och en stor kämpe som inte ger upp. Gym är inte bara bra för dom som skall bygga muskler och är helt oskadade utan vi är många som går där som har skador av olika grader och även sjukdomar. Jag glömde fråga vad hon heter men hon går på gymmet 3-4 dagar/vecka, inte illa.          


  

Sen gick A-G och jag över till Ritz  för att fika men jag fick inga bra bilder och sen äter vi samma sak nästan varje gång så det blir lite kaka på kaka. Fotade denna fina uppsättning av blommor utanför Jennys Inredning. Man får midsommarkänslor                                           


  

Vi promenerade sen runt kvarteret och jag gillar denna gamla butiksskylt till tusen som sitter ovanför "Klippstugan". Det ser inte ut som en neonskylt men den kanske har belysning ändå. Måste kolla på kvällen. Den känns lite 1950-1960-talet ut 

     


  

Så här ser huset ut i sin helhet. Även JP har en lokal där.

 

 

Hoppas ni alla får en skön torsdag så här när det snart är helg, igen!!. Det är otroligt tryckande luft ute just nu så både glasögon och bröddiskar immar igen. Kram på er från Malin

 

 

#Gym #Mikael #Träningsredskap #Jennys #Butiksskylt #Klippstugan


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards