Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Kinna Finbageri, födelsedag och Ulricehamn.

Av Malin wiper - 31 juli 2016 09:15


  

Mamma fyllde 93 år i fredags så vi hade beställt två tårtor från Kinna Finbageri. Här ser ni tårtorna som den fina trevliga tjejen visade upp. En operatårta och en jordgubbstårta, 12 bitar i varje. Alla andra bilder jag tog därinne blev misslyckade så det kommer att ta tid att lära sig nya kameran. Fokuset var felinställt så det har jag fixat nu.     

 


Tårtorna var verkligen till belåtenhet och både dom boende och personalen tyckte dom var supergoda.  


  

Vi tre syskon hade samlat ihop till blommor, kort, utsmyckning, chokladaskar och ett par snygga långbyxor som jag la in en presentpåse.  Vi hade en jättetrevlig och mysig stund med mamma, dom boende och personalen. Dessutom sjöng vi tillsammans "Ja må hon leva" och "Med en enkel tulipan", alla klämde i

 

                             


Här håller jag upp en jättefint stickad sjal som min mammas kontaktperson stickat..   Mamma gillade rosa färg till tusen så den passade jättebra. Vi tog på henne den ovanpå klänningen hon hade på sig. Tyvärr kan jag inte sätta ut nån bild på mamma denna gång för hon var sjuk och gick på antibiotika. Febern hade tack och lov gått ner och hon vaknade till några gånger men var inte sig lik denna gång. Det är hjärtskärande att se hur allt faller ihop men hennes kropp är så stark så hon har hittills klarat förkylningar och annat hon drabbats av. Det har varit som en lång utförsbacke i många år. En person som har en normal demens lever inte så länge som mamma gjort.   


  

Vi åkte dit över Ulricehamn så vi tog en liten paus där och fikade på ett Café men jag kan inte ta med bilder som jag är missnöjd med. Blombilden ovan får duga som fanns i en kruka på torget


  

Här promenerar min man ner mot Ulricehamns vackra centrum där huvudgatan är i kullersten 


  

Det finns många gamla snygga byggnader att vila blicken på


  

Stadshuset med sina många pelare och fyrkantiga arkitektioniska form 

 

Jag har tyvärr inte varit i form så jag är glad att jag klarade av allt detta. Har fått säga nej till flera stycken som har velat komma och hälsa på och det känns trist. I morgon skall jag på provtagning och är värdet lika som förut eller högre då kommer jag att kräva "Levaxin" för nu står jag inte ut längre med alla konstiga och jobbiga symptom. Jag hoppas ni som kommer in till mig haft/har en fin helg. Vädret har ju varit bra till stora delar utom ett antal regnskurar, det har behövts för att luften skall bli behagligare och inte så tryckande.                              

                      

 

 

 


#Finbageri #Mamma #Blommor #Sjal #Ulricehamn #Kullersten #Byggnader #Stadshuset

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

31 juli 2016 11:14

Tråkigt att din mamma inte var helt pigg på sin födelsedag. Men vad kan man begära av en så pass gammal person? Hoppas att det ändå blev en fin stund med alla som var med. Fina tårtor, presenter och framför allt omtanke om en gammal mor! Hoppas hon kryar på sig. Hon har alltid sett så fin ut på bilderna du visat! Kram och ha en skön söndag!

Malin wiper

31 juli 2016 11:58

Det är som du säger att hon har ju uppnått en hög ålder men man vill inte att hon skall lida utan att det går fort på slutet.

Febern har gått ner så hon har en stark kropp som kämpar emot. Hon är verkligen fin men nu har hon magrat av en del

Tack för dina fina ord vännen

Ha en skön dag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

5 augusti 2016 21:01

Men vilka fina goda tårtor ni köpte med er. Vacker blombukett fick din kära mor också. Gulligt av hennes kontaktperson att sticka en sån härlig sjal.

Vad mysigt Ulricehamn ser ut att vara...men inte precis handikappanpassat 🙁

Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 augusti 2016 14:15

Det var jättegoda tårtor men kontaktpersonen hann vi aldrig träffa och nu är mamma borta. En vecka efter att hon fyllt 93 år.

Ulricehamn är en fin liten stad

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards