Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Nostalgihuset i Stjärnhult!

Av Malin wiper - 24 april 2016 09:45

 

I fredags när vi åkte hem från mamma och hade lämnat Gislaved bakom oss och nästan var framme i Anderstorp så dök detta ekipage upp där det stod skrivet "Nostalgihuset" Vi blev då nyfikna och åkte in på sidovägen.      


Nostalgihuset i Stjänehult, Anderstorp öppet med lätt förtäring till försäljning. Där går det även att dansa loss framåt kvällen!


  

Vi blev väldigt överraskade då vi såg denna "Caltex nostalgimack". Det är helt underbart att det blivit populärt att rusta upp mackar så vi andra får njuta av att stöta på dom lite här och där. Jag önskade att det var skugga när man stöter på nåt sånt här så bilderna blir bättre men jag fick ta med dom jag lyckades få till någotsånär i fotoprogrammet                     


  

På sidan om macken så fanns en stor gräsmatta där nostalgimöbler från 1950-1960-talet stod utplacerade. Dom hade inte öppet för fika när vi var dit men det skall vi kolla upp så vi kan gå dit och njuta av en tillbakablick

 

  

Mot träd och buskar längs kanterna stod gamla cyklar, mopeder och gräsklippare utspridda. Dom liksom passade in i naturens färger och blev som små konstverk. Här en detaljbild på en motorcykel från Huskvarna      


  

Så här kunde det se ut också. Som ett smycke mot träd och grönska


En helbild på denna moped 


  

Bakom macken stod två gamla snöskotrar och lyste upp med sina skarpa färger

 

En bit ovanför macken fanns en serveringskiosk utsmyckad med nostalgiskyltar  


 

Bredvid serveringskiosken fanns denna uteservering och en dörr in till lokalen där jag antar att dom har musik ibland och även dans.


   

Mot macken stod denna pojkcykel lutad. När jag var barn så kallade dom såna avlånga sadlar för "Limpa"

 

 

Vi som trodde inget skulle hända på vägen vi brukade åka förr från Skene till Vaggeryd blev glatt överraskade och jag har fått mer jobb vid datorn...  phu!. Sköt om er och ha en fin söndag

 

Carl Perkins med Gone, Gone, Gone

 

 

 

#Nostalgihuset #Stjärnhult #Caltex #Nostalgimöbler #Mopeder #Snöskotrar #Serveringskiosk #Limpa #Perkins


 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

27 april 2016 11:50

Intressant. Det får jag och mitt ♥ kolla in, kanske i sommar per cykel. Hoppas allt är bra med er, önskar er en fin onsdag! Kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2016 15:33

Ja du det verkar vara ett toppenställe. Det tycker jag ni skall göra. Hade tänkt ringa dig och fråga om du var i Gislaved i fredags men vi blev så trötta så vi ville hem så fort som möjligt

Ha en skön dag
kramar
Malin

 
Ingen bild

Johanna

18 augusti 2016 20:43

Det anordnas dans på nostalgihuset i stjärnehult/anderstorp nu på lördag 😉

Malin wiper

18 augusti 2016 21:01

Hej Johanna!

Det hade jag velat gå på men det är nog för yngre personer. Kan inte hitta nåt om detta på nätet. Får kolla upp det lite mer för då kan jag skriva om det på bloggen

Tack för att du talade om detta.

Ha en fin kväll
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

erik.christensen@hotmail.se

7 september 2016 15:37

Har nostalgi huset någon hemsida eller nått man kan gå med i för och se.när det är några evenemang?mvh Erik

Malin wiper

7 september 2016 15:59

Hej! Här kommer en länk till Rockies som brukar hålla reda på sånt på sin fb. Jag skall ta reda på lite närmare vilka öppettider dom har.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=886411481438117&id=552742601471675

Har själv svårt att hitta en hemsida över detta

Återkommer i bloggen så fort jag vet nåt mer

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

Pusmua57@hotmail.seg

20 juli 2017 12:32

Dom finns på FB

Malin wiper

20 juli 2017 12:37

Tack för att du talade om detta. Det var ett häftigt ställe. Nu har vi flyttat till Hallstahammar så det lär dröja innan vi kommer dit igen. Skall ändå gå in och kolla dom på fb och bli vän.

Ha en skön dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards