Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Café Björndammen!

Av Malin wiper - 22 september 2015 08:00





  

När vi åkte iväg till min son 8 september så dök vi på ett jättefint café  utefter vägen som heter Café Björndammen. Det ligger längs väg 55 mellan Strängnäs och Malmköping.  

 

                                       

 


Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se vilket fint betyg dom fått på Cafekartan. Jag kommer själv att sätta in en recension där så fort jag hinner och det blir toppbetyg


  

Cafét låg nära vattendrag så det såg otroligt idylliskt ut och man kunde ju inte åka vidare förrens man fått sig en kopp kaffe med dopp. Bra beläget ställe för att vila en stund innan man kör vidare         

Deras öppettider är: maj och september 11-17 alla dagar. Juni, juli och augusti 10-18 alla dagar. Under hela sommaren är det öppet till 20.00 på onsdagar om det inte regnar kraftigt


  

Tyvärr var det svårt att fota för solen låg på men man ser ändå hur vackert det är. Vattnet glittrade och dom hade flera platser med utemöbler


Kolla in här hur fint det är 


  

Jag fick ta en bild på det fina och trevliga ägarparet. Dom hade mycket att välja både av kaffebröd, smörgåsar, glass och annat. Det var en sån positiv upplevelse för ägarparet var så välkomnande och dom hade fixat till så snyggt överallt



Även våffla med tillbehör fanns på menyn. Dom har även glutenfria mackor och kaffebröd   


    

Min man tog en yoghurt med både flingor och hallon och han sa att det var den godaste han ätit ute, jag såg hur han njöt. Jag själv tog en hög bulle men bilden på den blev otydlig men den var supergod. Dessutom hade dom ett jättegott kaffe


      

Dom hade pyntat så fint på borden så ögat fick sitt också


  

Om man inte ville sitta inne så finns även en vackert inglasad veranda med olika sittplatser. På väggarna hängde tavlor av olika konstnärer som även var till försäljning   

 


          

Klickbilder                     


  

Inte nog med det utan det finns även massor av platser utanför den inglasade verandan. Att sitta där och se all grönska omkrig sig är en lisa för själen  

 

 

Här ser man en uteplats från andra sidan huset 


  

En del av inomhuslokalen. 


På framsidan kunde man njuta av dom vackra fönstren med blomlådor som dignade av vackra blommor


     

    

På högra sidan fanns även en långbänk att slå sig ner på. För mig är det mindfulness att hitta såna här smultronställen

 

Passande med Elvis sjungande Teddy Bear 

 

 

                    

 

 

I dag är det regn som gäller så regnjackan åker på när jag skall ut på min promenad. Min man har hostat halva natten så en förkylning har satt sina klor i honom. I går hade han feber men inte nu på morgonen. Han gick ändå till arbetet men blir han sämre så går han hem. Det är ju inte så lätt numera att vara hemma eftersom man mister rätt mycket i inkomst och har man inte så mycket längre så blir det kännbart. Önskar er en fin tisdag 

                                   

 

 

#Björndammen #Malmköping #Strängnäs #Ägarparet #Elvis 

 

 
 
Ingen bild

Annelie

22 september 2015 08:35

Vilka mysiga ställen ni hittar.. 😊
Såna ställen var det sällan vi hittade när vi åkte hoj, fast vi åkte bara småvägarna.

Ha en mysig dag vännen. . // Kramar Annelie

PS. Krya på maken ordentligt DS.

Malin wiper

22 september 2015 10:35

Det finns små smultronställen utefter vägarna så kollar man runt lite från bilen så dyker dom upp ;)

Vi brukar annars också åka på små vägar men inte så här långa streckor.

Ha en jättefin dag själv härliga Annelie

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards