Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Skafferiet i Barnarp!

Av Malin wiper - 8 juni 2015 13:45

                

      

 

 

  

Vi åkte ut en lite längre tur med bilen en dag men efter 2 mil så hade min fru såna besvär med ryggen så vi fick vända. Åkte in mot Barnarp där hon gick ut för att promenerade 1 km, sen gick vi in på Skafferiet i Barnarp för att äta,  stolarna gick bra att sitta på så vi kunde sitta där i alla fall 20 minuter. Dom har mycket att välja på både vad gäller mat och kaffebröd. Sen är det bra stämning och bemötande som jag tycker både min fru och jag är viktigt när man har ett serviceyrke. Klicka här för att se vad min fru skrev om Skafferiet augusti 2014  


  

Ett fint hjärta gjort av stål hängde som en dekoration på en väggstege                      


  

Vi beställde in gravad lax med deras egen jättegoda potatissallad. Även god sallad och gott bröd till anrättningen. Malin fotade Sofie som är en av delägarna men bilden blev inte bra så jag sätter inte ut den. Malin orkade inte hela sin portion så jag åt lite av hennes, det var så generöst tilltaget  


  

Kaffe ingick i priset och Sofi bjöd oss på en halv biskvi till kaffet, det var snällt. Den var frasig och smakade lite jordgubb, jättegod


  

  

Jag såg en jättekul Vattenburk med kran på bordet där man tar kaffe. Kul idé istället för öppen kanna         


  

Dom har en hylla där det står saker till försäljning av en som heter Kikki


  

En av sakerna som står på hyllan är dessa hjärtan med text


  

Även dessa döskallar är till försäljning men dom är inte så stora som på bilden. Det finns två hyllor till med saker


  

En liten överblick över Cafélokalen. Varje vecka har dom på tisdagar seniorfika 8-11. Babyfika på torsdagar 8-11. Lördagar frukostbuffé 8-11 


                 

Mike Oldfield & Miriam Stockley med Moonlighet Shadow



#Skafferiet #Barnarp #Kikki #Mike #Miriam

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

8 juni 2015 14:24

Härliga Skafferiet i mina hemtrakter! :)

Laxtallriken ser så god ut, den vill jag testa någon dag.

Skafferiets biskiver är så goda och finns i många olika smaker.

Ha en bra dag och hälsningar till Malin från mig! /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

8 juni 2015 15:25

Det är ett fint ställe och vi skulle ju träffas där nångång. Det har inte blivit av än men vi får se framöver. Det är jag Malin som svarar nu. Mr T hälsar till dig.

Laxtallriken var jättegod. Deras biskvier är verkligen nåt extra, så frasiga och lagomt söta. Dom har fått en ny sort nu men jag fick så dålig bild på den

Ha en fin dag själv
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 juni 2015 16:30

Kul att ni hade kul på skafferiet :).
Har bara testat deras kakor å tårta men får testa deras rostbifftallrik någon dag, gillar inte lax.

Malin wiper

8 juni 2015 18:07

Det är alltid trevligt att gå in där och njuta av både förtäring och miljön.

Rostbifftallrik är nog också gott

Ha en fin kväll
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards