Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Röda Korsets Second Hand och Common Linnets

Av Malin wiper - 10 maj 2014 08:00



  

Vi åkte in till Jönköping i går både för att gå in på Röda Korsets Second hand på klostergatan och även göra en del ärenden. Barbro följde med oss och vi fick en heldag och var inte hemma förrens 18.00 Det var fin stämning på Röda korset men inte så mycket folk när vi kom men dom firade ju hela dan till 18.00


  

Dom hade invigning av dom nya lokalerna och även dom gamla som hade gjorts om och ser mycket luftigare och större ut nu. Här bjuds det på både cider och godis 


  

Två män satt och spelade i nya avdelningen för att höja stämningen. Dragspel och fiol. På fiol Sven-Olof Ygemar, och på dragspel Janne Axelsson. Sven-Olof Ygemar fick Vaggeryds kommuns kulturpris 1986 för att han hade gjort en kulturell gärning.


  

Här ser man herravdelningen som har rätt mycket att bjuda på


  

En läcker cowboyhatt låg på den manliga hatthyllan


  

Just nu finns det rätt mycket snygga damskor. Dessa såg helt nya ut och kan säkert vara nåt inför student, komfirmation eller sommarens fester


  

Dessa var jätteläckra och det är sällan man ser såna snygga skor på second hand. Guldiga med silvermönstrad sula 

 

  

Vi hann inte äta lunch så vi tog alla tre deras frasiga goda våfflor


  

Min man tog inte bilden i rätt sekund för vi ser så tillknäppta ut


  

Silkig röd damskjorta med en svart spetshalsduk 


  

Vi köpte absolut ingenting fast det fanns massor men vi skall ju flytta och jag vill inte ha nåt mer att packa. Hade vi hittat nåt vi behövde men det gjorde vi inte

 

Jag önskar er en lördag i njutningens tecken vad gäller både mat, upplevelser och annat...  

 

      

The Common Linnets med Storm från Eurovision Song Contest första uttagning, dom gick till final. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är ju inte direkt en melodifestivallåt men jag gillade den, dom sjunger bra och det är en skön låt som sätter sig efter några lyssningar. Klicka här för att komma in på deras facebook 



#Röda #Invigning #Fiol #Dragspel #Cider  #Common

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

10 maj 2014 10:36

Dom serverade våfflor;).
Gubben som spelar fiol liknar en gubbe från vaggeryd,fast minns inte om han spelade fiol eller annat instrument.

Malin wiper

10 maj 2014 11:11

Min man säger att det var Sven-Olof Ygemar som spelade fiol och hans kompis. Glömde skriva det.

Ha en skön dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

10 maj 2014 14:21

Då var det han jag menade ju:). Har han flyttat tillbax,har för mig att han flyttade uppåt landet när jag va tonåring. Men minns kanske fel.

Malin wiper

10 maj 2014 14:25

Han flyttade till Vaggeryd och blev Mejerist så han bodde tydligen norröver förut. Du har helt rätt och jag skall skriva ut deras namn nu. Min man jobbar ju på Museiföreningen så han vet mer än mig om sånt här.

Tack för dina kommentarer
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

10 maj 2014 19:21

Han hade kanske hemlängtan då och flyttade norröver igen på 90 talet eller så har jag bara missuppfattat allt om hans flytt,kanske va sonen som flyttade, om det nu va hans son som hade presentaffär, eller så har jag missuppfattat det med, när man e tonåring lägger man ju inte sådana saker på minnet lika mycket.

Malin wiper

10 maj 2014 19:25

Vi har ju bara bott här i 14 år så jag vet inget om honom. Det var i alla fall Östersund han bodde i och sen kom tillbaka hit. Jag skall be min man fråga nästa gång han träffar honom på antingen byn eller Magnisa stuga.

Är man bara tonåring så tänker man inte på sånt det förstår jag, då har man annat i tankarna.

Ha en skön kväll
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards