Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Vätterbygdens Auktionskammare och en snabbtur till second hand....

Av Malin wiper - 12 december 2013 13:45

  

I går tog vi en tur till Vätterbygdens Auktionskammare  i Jönköping för att få två saker värderade. Dom är så proffsiga och pålästa så vi är jättenöjda med allt dom hjälpt oss med. Klicka här för att se vad jag skrivit om dom förut  

  

Vi åkte in med bilen gården och kolla vad lite snö det finns kvar nu


  

Nu fick jag vasen värderad som min väninna Cerone äger. Tyvärr var det en kopia som är tillverkad i Tyskland och inte inbringar  mer än 300-400 kr. Fast hon gillar vasen ändå och vill ha kvar den. Hon köpte den på en loppis där den låg i en kartong med andra saker. Hon fick hela kartongen för 20 kr så hon gjorde ett fynd ändå. Vi trodde det var en Willhelm Kåge med viss tvekan för den var inte helt snarlik. Klicka här för att se vad jag skrivit om denna vas förut

 

Vi fick även en tavla värderad som var mindre värd än vi trodde. Gissade på flera tusen men den var endast värd 500 kr och kanske lite mer för en samlare. 

 

 

Klicka här för att läsa om Jennifer McCurdy  


  

Sen åkte vi mot Huskvarna och second hand och på vägen såg vi denna lilla barntraktor som stod där så övergiven på vägen. 

 

 

I dag var det tyst ända till 09.00 så jag fick sova ut lite och det är skönt ibland men sen satt det igång som som vanligt igen....   Har haft så många jobbiga drömmar  så man vaknar ångestfylld. Efter en kopp kaffe och en skiva pepparkakslimpa från Konditori Drömtårtan så är man på banan igen...      

 

 

 

#Vätterbygden #Tidningsställ #Traktor #Jennifer #Vas 

 

 
 
Annelie

Annelie

12 december 2013 13:51

Är det en barnfamilj som väcker er..?? :-/

Jamen, då gjorde hon ju ändå som du skriver ett fynd, när hon bara gav 20;- för en låda med lite allt möjligt i bl.a denna vas.

Ha en mysig torsdag i lite sol som vi i alla fall har här nere.. Tack och lov.. :-D

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 december 2013 16:32

Hon gjorde verkligen ett fynd. Jag skriver till dig på fb

kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 december 2013 14:01

Hej . Jaha den var inte äkta så att säga ja men den är fin ändå. Men du milde så underbart vackra alster Jennifer Mc Curdy har tillverkat man blir alldeles stum jag vill ha allihop ju,,suckar Tänk att kunna få ur sig så vackra ting. Änglaburken är en klassiker De där änglarna hade jag på ett bokmärke när jag var liten de låg i en tjusig ask som varit choklad i innan! Man hade de finaste änglarna i små särskilda askar med åå man var lycklig när man bläddrade i sina änglar kände sig så rik så att säga Det vare tider det du! Ha en skön torsdag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 december 2013 16:34

Den är verkligen fin ändå som du säger. Ja du Jennifer Mc Curdy kan verkligen skapa vackra saker. Jag vill också ha ;))

Änglaburkar av den gamla sorten skulle man ha. Vad kul att du haft såna änglar men det har nog jag också, synd att inget är sparat

Ha en skön kväll
kramar

 
Maya

Maya

12 december 2013 17:57

Vad synd att det inte var en äkta Wilhelm Kåge, men jag hade också behållit vasen för den är verkligen vacker. Jag hade gärna haft den i min ägo! :)

Jag har två gamla ärvda bord varav det ena jag tänkt måla om, men råds nu att kolla värdet innan jag målar om det. Hade för mej att det kostar runt 3-500kr men nu sa nån att man kan få upp till 1000kr för det som bordet är - och om det är i kanonskick (vilket mitt inte är tyvärr) så kan det kosta desto mer. Jag tror jag måste kolla upp det innan jag målar det hursomhelst.

Och det andra bordet tror jag är värt mer för den är hel och fin, tyvärr har vi ingen plats så den är nedmonterad och står i kallförråd vilket kanske inte är bra om den är värd pengar. Hoppsan!

Var rädd om Dej och vila mycket nu!
Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

13 december 2013 08:22

Det var synd men som du säger så är den jättefin ändå. Bra att du fått rådet att inte måla om borden innan du vet värdet. Trist när man inte har plats men vad gör man.

Tack för din omtanke. Var rädd om dig själv också

varm kram

 
Kenneth

Kenneth

13 december 2013 06:34

Trevlig Lucia önskas dig

http://rothvoss.se

Malin wiper

13 december 2013 08:22

Detsamma till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards