Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 20 februari 2013 19:30

  

Vi var till Jönköping i går för att handla lite som inte fanns lokalt och då blev det ett besök hos Malmborgs Lilla igen.

 

  

Jag tog en vegetarisk paj som smakade underbart och salladen var njutbar också.


  

Min man tog en linssoppa som föll honom i smaken, till den grillad smörgås.

 


  

Victoria som driver stället var där och hon bjöd oss på kaffe och kakor...    Det var jättesnällt.


  

Här ser ni kakorna nära. Det är kolakaka, selmakaka och vaniljhorn som är  försvinnande goda...  . Vi äter så sällan kakor så det gör inget att det händer ibland. En gång är ingen gång finns det ett gammal uttryck som heter.


  

  

Vi fick köpa 3 bröd för 61 kr trots att dom inte hade extrapris just då så det skulle ha kostat mer. Dessa är våra favoriter hos dom. Jag är förtjust i Ankarstock och min man i dansk fullkornsbröd. Den tredje sorten var surdegsbröd.

 

  

Ett fat med matbrödsfrestelser. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Nång gång under andra delen av 70-talet så blev det populärt att koka kaffe igen, jag själv hade en sån här kaffepanna. Jag kom även ihåg att det blev modernt att mala sitt kaffe själv och jag köpte en kvarn i gammal stil men nygjord och ibland när folk kom på besök så skulle man stå och mala och inget var det nån brådska med.  Då fanns det varken mobil eller data så man hade mycket tid över och behövde inte stressa på fritiden. Nu ser man dessa kaffepannor på second hand lite då och då.


  

En burk med Valrhona choklad stod på en hylla i fönstret och försökte fresta oss.

 

Natalie Cole med "Coffee Time". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1950 i Los Angeles, Kalifornien, USA och är en amerikansk sångerska och dotter till legendaren Nat King Cole. Hon fick en Grammy 1975  för bästa nya artist. Klicka här för att läsa mer om henne. Jag har alltid gillat hennes röst.

  

 
 
Sussi

Sussi

20 februari 2013 21:23

Man ska ha bra kontakter :)
Härliga brödsorter. Såg jättegoda ut! Snällt av ägaren att bjuda på kaffe och kaka.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 februari 2013 08:26

Ja du det gäller att ha det ;))

Det är en jättebra ägare och så glad jämt

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

20 februari 2013 22:20

MUMS för kolakakan & vaniljhornet... *min smak*

Vegetarisk mat är oftast väldigt gött,, har ätit på en vegetarisk bufférestaurang i Femman-huset i Göteborg ett par, tre gånger,,, himelsk gött var det. Undrar om den restaurangen finns kvar..??!!

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 februari 2013 08:25

Det är grejer det ;) Femman-huset var jag mycket i när jag bodde i Götet. Det fanns kvar sist då jag var dit och det var nog 5 år sedan

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

21 februari 2013 01:24

Jag tycker linssoppan ser väldigt god ut! Vad snällt att ni fick kakor och kaffe - gulligt! En sån där röd kaffepanna har vi på landet. Jag tycker den är så läcker så den står som prydnad i köksfönstret!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 februari 2013 08:25

Den var väldigt god enligt min man. Dom är så gulliga där och vi har lärt känna dom eftersom vi är stammisar och har så varit ända sen Lakatostiden för över 5 år sedan

Vad kul att du har en sån panna som prydnad. Jag skall kolla om jag hittar en sån också.

Ha en fin dag
kramar

 
Fenixmona

Fenixmona

21 februari 2013 05:10

Verkar vara ett riktigt mysställe, lite i stil med Uddevallas "Röda rummet". Kokkaffe är gott men i vårt stressade samhälle hinns det inte med...allt måste ju gå snabbt.
Gillade fiskspa´t men säkert inget för kittliga! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

21 februari 2013 08:23

Det är det verkligen och mycket tack vare dom som arbetar där och även själva stället. Kokkaffe skall inte vara så nyttigt heller.

Härligt att ni har ett ställe som heter så då tänker jag på Strindberg

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards